Affiliate location extensions – nowe rozszerzenie AdWords - Blog Artefakt

Affiliate location extensions – nowe rozszerzenie AdWords

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

Już od 7 lat reklamodawcy mogą korzystać z rozszerzenia lokalizacji, które pomagają klientom w dotarciu do siedziby sklepu. Funkcjonalność była dostępna wyłącznie dla biznesów lokalnych, a wielcy gracze nie mogli jej wykorzystać, by nakierować konsumentów do swoich oddziałów. Niedługo ma się to zmienić dzięki affiliate location extensions.

Producenci mogą zareklamować placówki w reklamach AdWords

Affiliate location extensions pozwolą producentom oznaczyć placówki, w których sprzedawane są ich produkty. Dzięki temu klient korzystający z mobile dowie się, gdzie znajduje się najbliższy punkt z interesującym go asortymentem. W najbliższych tygodniach nowa funkcjonalność ma pojawić się na kontach wszystkich reklamodawców w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki nowemu rozszerzeniu producenci będą mogli wspierać swoje kanały sprzedaży i zachęcać klientów do odwiedzenia salonów partnerskich. Wzrost popularności frazy „blisko mnie” uzmysłowił Google jak duże znaczenie ma obecnie regionalizacja dla użytkowników korzystających z mobile.

Affiliate location extensions działają na takiej samej zasadzie jak rozszerzenia lokalizacji. Po wpisaniu zapytania przez użytkownika w reklamie AdWords pojawi się dokładny adres najbliższych sklepów, które posiadają w swojej ofercie produkty danego producenta. Klient będzie mógł przenieść się do map, aby sprawdzić, jak dotrzeć do wybranej placówki.

Affiliate location extensions

https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/1o7KwN9LYHj

Konfiguracja nowej funkcjonalności nie jest problematyczna. W opcji rozszerzenia reklam należy wybrać Affiliate location extensions, a następnie zaznaczyć sieć sklepów, w której sprzedawany jest dany produkt. Resztą zajmie się Google. Dodatkowo producent nie musi być połączony z Google Moja Firma. Według zapewnień giganta z Kalifornii niektórzy reklamodawcy będą także mogli analizować dane dotyczące tego, ilu użytkowników zapoznało się z lokalizacją placówek. Porównując dane o sprzedaży pochodzące z danego sklepu, można zweryfikować, czy podejmowane działania reklamowe są efektywne.

Konfiguracja rozszerzenia AdWords

https://twitter.com/GeorgeBatesUK/status/788708120096862208/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Kiedy opcja affiliate location extensions będzie dostępna dla polskich reklamodawców? Na razie nie wiemy, ale będziemy obserwować wszystkie zmiany w panelu i informować o nowościach.

Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...