Affiliate location extensions – nowe rozszerzenie AdWords - Blog Artefakt

Affiliate location extensions – nowe rozszerzenie AdWords

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

Już od 7 lat reklamodawcy mogą korzystać z rozszerzenia lokalizacji, które pomagają klientom w dotarciu do siedziby sklepu. Funkcjonalność była dostępna wyłącznie dla biznesów lokalnych, a wielcy gracze nie mogli jej wykorzystać, by nakierować konsumentów do swoich oddziałów. Niedługo ma się to zmienić dzięki affiliate location extensions.

Producenci mogą zareklamować placówki w reklamach AdWords

Affiliate location extensions pozwolą producentom oznaczyć placówki, w których sprzedawane są ich produkty. Dzięki temu klient korzystający z mobile dowie się, gdzie znajduje się najbliższy punkt z interesującym go asortymentem. W najbliższych tygodniach nowa funkcjonalność ma pojawić się na kontach wszystkich reklamodawców w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki nowemu rozszerzeniu producenci będą mogli wspierać swoje kanały sprzedaży i zachęcać klientów do odwiedzenia salonów partnerskich. Wzrost popularności frazy „blisko mnie” uzmysłowił Google jak duże znaczenie ma obecnie regionalizacja dla użytkowników korzystających z mobile.

Affiliate location extensions działają na takiej samej zasadzie jak rozszerzenia lokalizacji. Po wpisaniu zapytania przez użytkownika w reklamie AdWords pojawi się dokładny adres najbliższych sklepów, które posiadają w swojej ofercie produkty danego producenta. Klient będzie mógł przenieść się do map, aby sprawdzić, jak dotrzeć do wybranej placówki.

Affiliate location extensions

https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/1o7KwN9LYHj

Konfiguracja nowej funkcjonalności nie jest problematyczna. W opcji rozszerzenia reklam należy wybrać Affiliate location extensions, a następnie zaznaczyć sieć sklepów, w której sprzedawany jest dany produkt. Resztą zajmie się Google. Dodatkowo producent nie musi być połączony z Google Moja Firma. Według zapewnień giganta z Kalifornii niektórzy reklamodawcy będą także mogli analizować dane dotyczące tego, ilu użytkowników zapoznało się z lokalizacją placówek. Porównując dane o sprzedaży pochodzące z danego sklepu, można zweryfikować, czy podejmowane działania reklamowe są efektywne.

Konfiguracja rozszerzenia AdWords

https://twitter.com/GeorgeBatesUK/status/788708120096862208/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Kiedy opcja affiliate location extensions będzie dostępna dla polskich reklamodawców? Na razie nie wiemy, ale będziemy obserwować wszystkie zmiany w panelu i informować o nowościach.

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...