Już od 7 lat reklamodawcy mogą korzystać z rozszerzenia lokalizacji, które pomagają klientom w dotarciu do siedziby sklepu. Funkcjonalność była dostępna wyłącznie dla biznesów lokalnych, a wielcy gracze nie mogli jej wykorzystać, by nakierować konsumentów do swoich oddziałów. Niedługo ma się to zmienić dzięki affiliate location extensions.
Producenci mogą zareklamować placówki w reklamach AdWords
Affiliate location extensions pozwolą producentom oznaczyć placówki, w których sprzedawane są ich produkty. Dzięki temu klient korzystający z mobile dowie się, gdzie znajduje się najbliższy punkt z interesującym go asortymentem. W najbliższych tygodniach nowa funkcjonalność ma pojawić się na kontach wszystkich reklamodawców w Stanach Zjednoczonych.
Dzięki nowemu rozszerzeniu producenci będą mogli wspierać swoje kanały sprzedaży i zachęcać klientów do odwiedzenia salonów partnerskich. Wzrost popularności frazy „blisko mnie” uzmysłowił Google jak duże znaczenie ma obecnie regionalizacja dla użytkowników korzystających z mobile.
Affiliate location extensions działają na takiej samej zasadzie jak rozszerzenia lokalizacji. Po wpisaniu zapytania przez użytkownika w reklamie AdWords pojawi się dokładny adres najbliższych sklepów, które posiadają w swojej ofercie produkty danego producenta. Klient będzie mógł przenieść się do map, aby sprawdzić, jak dotrzeć do wybranej placówki.
https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/1o7KwN9LYHj
Konfiguracja nowej funkcjonalności nie jest problematyczna. W opcji rozszerzenia reklam należy wybrać Affiliate location extensions, a następnie zaznaczyć sieć sklepów, w której sprzedawany jest dany produkt. Resztą zajmie się Google. Dodatkowo producent nie musi być połączony z Google Moja Firma. Według zapewnień giganta z Kalifornii niektórzy reklamodawcy będą także mogli analizować dane dotyczące tego, ilu użytkowników zapoznało się z lokalizacją placówek. Porównując dane o sprzedaży pochodzące z danego sklepu, można zweryfikować, czy podejmowane działania reklamowe są efektywne.
https://twitter.com/GeorgeBatesUK/status/788708120096862208/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Kiedy opcja affiliate location extensions będzie dostępna dla polskich reklamodawców? Na razie nie wiemy, ale będziemy obserwować wszystkie zmiany w panelu i informować o nowościach.