Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Affiliate location extensions – nowe rozszerzenie AdWords

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

Już od 7 lat reklamodawcy mogą korzystać z rozszerzenia lokalizacji, które pomagają klientom w dotarciu do siedziby sklepu. Funkcjonalność była dostępna wyłącznie dla biznesów lokalnych, a wielcy gracze nie mogli jej wykorzystać, by nakierować konsumentów do swoich oddziałów. Niedługo ma się to zmienić dzięki affiliate location extensions.

Producenci mogą zareklamować placówki w reklamach AdWords

Affiliate location extensions pozwolą producentom oznaczyć placówki, w których sprzedawane są ich produkty. Dzięki temu klient korzystający z mobile dowie się, gdzie znajduje się najbliższy punkt z interesującym go asortymentem. W najbliższych tygodniach nowa funkcjonalność ma pojawić się na kontach wszystkich reklamodawców w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki nowemu rozszerzeniu producenci będą mogli wspierać swoje kanały sprzedaży i zachęcać klientów do odwiedzenia salonów partnerskich. Wzrost popularności frazy „blisko mnie” uzmysłowił Google jak duże znaczenie ma obecnie regionalizacja dla użytkowników korzystających z mobile.

Affiliate location extensions działają na takiej samej zasadzie jak rozszerzenia lokalizacji. Po wpisaniu zapytania przez użytkownika w reklamie AdWords pojawi się dokładny adres najbliższych sklepów, które posiadają w swojej ofercie produkty danego producenta. Klient będzie mógł przenieść się do map, aby sprawdzić, jak dotrzeć do wybranej placówki.

Affiliate location extensions

https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/1o7KwN9LYHj

Konfiguracja nowej funkcjonalności nie jest problematyczna. W opcji rozszerzenia reklam należy wybrać Affiliate location extensions, a następnie zaznaczyć sieć sklepów, w której sprzedawany jest dany produkt. Resztą zajmie się Google. Dodatkowo producent nie musi być połączony z Google Moja Firma. Według zapewnień giganta z Kalifornii niektórzy reklamodawcy będą także mogli analizować dane dotyczące tego, ilu użytkowników zapoznało się z lokalizacją placówek. Porównując dane o sprzedaży pochodzące z danego sklepu, można zweryfikować, czy podejmowane działania reklamowe są efektywne.

Konfiguracja rozszerzenia AdWords

https://twitter.com/GeorgeBatesUK/status/788708120096862208/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Kiedy opcja affiliate location extensions będzie dostępna dla polskich reklamodawców? Na razie nie wiemy, ale będziemy obserwować wszystkie zmiany w panelu i informować o nowościach.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...