Zmiany w News Feedzie, czyli jakimi wiadomościami będzie nas karmił Facebook?

/ EPR
Ile kosztuje reklama na FB

Facebook wprowadza nowy algorytm, którego zadaniem jest prezentowanie treści zgodnych z preferencjami użytkowników. Ilość polubień, udostępnień, komentarzy – do tej pory tylko takim kluczem kierował się Facebook w ocenianiu atrakcyjności publikowanych treści. Obecny algorytm w przeciwieństwie do algorytmu Edge Rank nie będzie brał pod uwagę ilości interakcji, a potencjalnie interesujące dla internauty treści.

 

Skąd Facebook wie, jakie informacje są dla użytkownika interesujące? Schemat został stworzony w oparciu o ankiety przeprowadzone za pomocą platformy Feed Quality Panel oraz badania przeprowadzone w inny sposób. Tysiącom wybranych użytkowników zostało przedstawione po kilka indywidualnie dobranych postów z prośbą o ich ocenę w skali od 1-5. Na tej podstawie stworzono algorytm, którego zadaniem jest prezentowanie userom aktualności, które mimo niskiego  zaangażowania mogą być interesujące lub wartościowe dla użytkownika.

 

Facebook na laptopie

 

Dotychczas premiowane były jedynie treści, które w krótkim czasie zyskiwały dużą popularność, zaś merytoryczne treści „ginęły” w gąszczu informacji.

Co to oznacza dla użytkownika? Od tej pory w sekcji „najciekawsze”, wyświetlany użytkownikom kontent, będzie składał się nie tylko z treści o największej ilości polubień, udostępnień i komentarzy. Wśród informacji znajdą się także wpisy o mniejszym współczynniku zaangażowania, które mogą okazać się interesujące dla danego facebookowicza.

Jak te zmiany wpłyną na funkcjonowanie fanpage’y? W oficjalnym stanowisku portal Marka Zuckerberga oświadcza, że nie powinno mieć to ogromnego znaczenia dla większości stron, choć niektóre z nich mogą zanotować niewielkie spadki bądź wzrosty zasięgów poszczególnych postów.

Czy rzeczywiście tak będzie? Pozostaje wnikliwie śledzić statystyki oficjalnych kont i z tych analiz wyciągać wnioski. W świecie marketingu internetowego codziennie zachodzą jakieś zmiany – mniej lub bardziej rewolucyjne. Jednak wprawnym pozycjonerom i specjalistom z zakresu social media żadne tego typu nowości nie są straszne.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...