Zmiany w News Feedzie Facebooka - Blog Artefakt

Zmiany w News Feedzie, czyli jakimi wiadomościami będzie nas karmił Facebook?

/ EPR
Ile kosztuje reklama na FB

Facebook wprowadza nowy algorytm, którego zadaniem jest prezentowanie treści zgodnych z preferencjami użytkowników. Ilość polubień, udostępnień, komentarzy – do tej pory tylko takim kluczem kierował się Facebook w ocenianiu atrakcyjności publikowanych treści. Obecny algorytm w przeciwieństwie do algorytmu Edge Rank nie będzie brał pod uwagę ilości interakcji, a potencjalnie interesujące dla internauty treści.

 

Skąd Facebook wie, jakie informacje są dla użytkownika interesujące? Schemat został stworzony w oparciu o ankiety przeprowadzone za pomocą platformy Feed Quality Panel oraz badania przeprowadzone w inny sposób. Tysiącom wybranych użytkowników zostało przedstawione po kilka indywidualnie dobranych postów z prośbą o ich ocenę w skali od 1-5. Na tej podstawie stworzono algorytm, którego zadaniem jest prezentowanie userom aktualności, które mimo niskiego  zaangażowania mogą być interesujące lub wartościowe dla użytkownika.

 

Facebook na laptopie

 

Dotychczas premiowane były jedynie treści, które w krótkim czasie zyskiwały dużą popularność, zaś merytoryczne treści „ginęły” w gąszczu informacji.

Co to oznacza dla użytkownika? Od tej pory w sekcji „najciekawsze”, wyświetlany użytkownikom kontent, będzie składał się nie tylko z treści o największej ilości polubień, udostępnień i komentarzy. Wśród informacji znajdą się także wpisy o mniejszym współczynniku zaangażowania, które mogą okazać się interesujące dla danego facebookowicza.

Jak te zmiany wpłyną na funkcjonowanie fanpage’y? W oficjalnym stanowisku portal Marka Zuckerberga oświadcza, że nie powinno mieć to ogromnego znaczenia dla większości stron, choć niektóre z nich mogą zanotować niewielkie spadki bądź wzrosty zasięgów poszczególnych postów.

Czy rzeczywiście tak będzie? Pozostaje wnikliwie śledzić statystyki oficjalnych kont i z tych analiz wyciągać wnioski. W świecie marketingu internetowego codziennie zachodzą jakieś zmiany – mniej lub bardziej rewolucyjne. Jednak wprawnym pozycjonerom i specjalistom z zakresu social media żadne tego typu nowości nie są straszne.

Również na naszym blogu
Big data znajduje zastosowanie w marketingu online, pomagając w wyciąganiu wniosków na temat...
Jak kreować wizerunek w internecie i zadbać o dobre imię firmy? Przedstawiamy 12 sposobów na...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Zastanawiasz się nad zmianą nazwy domeny, systemu CMS, a może tylko wyglądu strony www? Sprawdź,...
Zastanawiasz się, jak promować małą firmę w internecie? Przygotowaliśmy 9 wskazówek!...
pozycjonowanie