Od niedawna mamy mniejszą możliwość analizowania danych z kanałów social media. W Google Analytics zostało już wyłączone centrum danych społecznościowych, a tym samym możliwość generowania niektórych raportów dotyczących sieci społecznościowych. Wciąż jednak będziemy mogli śledzić ruch oraz konwersje pochodzące z social media i wtyczek służących do publikacji treści społecznościowych na stronie www.
30 kwietnia z interfejsu znikną dwa rodzaje raportów: Aktywność w centrum danych oraz Trackbacki. Kolejne zmiany czekają nas 30 czerwca, kiedy to z Google Analytics usunięte zostaną następujące wymiary:
- Rozpoczynająca interakcja społecznościowa,
- Uchwyt użytkownika społecznościowego,
- Opublikowanie działania społecznościowego,
- Sygnatura czasowa działania społecznościowego,
- Wyświetlana nazwa,
- Adres URL profilu użytkownika,
- Adres URL zdjęcia użytkownika,
- Polecający adres URL,
- Tagi społecznościowe – podsumowanie.
Więcej informacji dostępnych jest pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/1683971?hl=pl .