Porównaj zapytania – nowy filtr w Analityce Wyszukiwania

| czas czytania: 5 min | Analityka
aplikacja google analytics

W raporcie Analityka wyszukiwania w Google Search Console pojawił się nowy filtr umożliwiający porównanie łącznej liczby kliknięć dla dwóch wybranych słów kluczowych. Korzystając z opcji porównaj zapytania możemy sprawdzić, która z fraz częściej prowadzi użytkowników do naszej strony internetowej.

 

Jak porównać zapytania w Analityce wyszukiwania?

Otwórz raport Analityka wyszukiwania. Przejdź do filtrów dostępnych dla sekcji Zapytania. Kliknij w  Porównaj zapytania.

Porównaj zapytania

Na ekranie pojawi się okno pozwalające na wybór dwóch słów kluczowych, których kliknięcia chcemy porównać. Pamiętaj, aby wybrać te frazy, które znajdują się już w raporcie. Jeśli wybierzesz wyrażenie, dla którego Google nie zebrało żadnych danych, nie otrzymasz sensownego raportu.

Filtr w GSC

Wyczerpująca analiza dwóch zapytań

Po wpisaniu wybranych słów kluczowych pojawia się raport, wskazujący łączną liczbę kliknięć dla każdej z fraz. Za pomocą wykresu porównamy, jak w danym okresie czasu kształtował się ruch na stronie. Pozostałe filtry będą aktywne, więc możemy przeanalizować, które podstrony cieszyły się największą popularnością, skąd pochodzili użytkownicy oraz z jakich urządzeń korzystali poruszając się w naszym serwisie. Otrzymane dane mogą doprowadzić nas do ciekawych wniosków, które zostaną wykorzystane do podjęcia skuteczniejszych działań w zakresie marketingu internetowego.

Analityka wyszukiwania

Zestawienie wyłącznie dwóch słów kluczowych przez niektórych analityków może być odbierane jako możliwość przeprowadzenia zawężonej analizy danych. Jednak nowy filtr pozwala nam na przeprowadzenie porównania klikalności fraz bez konieczności użycia zewnętrznych narzędzi analitycznych. Już dziś sprawdźcie, jakie informacje może wam przekazać funkcja Porównaj zapytania w Google Search Console.

Również na naszym blogu

Ostatnie artykuły