Na kolorowym grafie zobaczysz ścieżki użytkowników. Prześledź najczęstsze połączenia i zastanów się, czy właśnie w taki sposób internauci powinni przemieszczać się po Twojej stronie. Z łatwością wykryjesz miejsca problemowe, czyli teksty, które nie prowadzą czytelników zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Być może zaobserwujesz także połączenia, które warto wykorzystać w kolejnych działaniach contentowych.
Dowiedz się, czego poszukuje u Ciebie internauta
Wewnętrzna wyszukiwarka to funkcjonalność ułatwiająca użytkownikom docieranie do określonych treści. Zamiast przeszukiwać wszystkie kategorie pod kątem interesującego tematu, łatwiej wpisać określoną frazę i poczekać na wyniki, które zwróci strona internetowa. Google Analytics pozwala śledzić wyrażenia wpisywane przez internautów w wewnętrznej wyszukiwarce.
Raport Wyszukiwanie w witrynie w sekcji Zachowanie pozwoli Ci:
- Zidentyfikować tematy i zagadnienia, które interesują Twoich czytelników,
- Znaleźć pomysły do opracowania nowych treści na bloga,
- Zwiększyć widoczność wpisów wyszukiwanych przez użytkowników,
- Poprawić nawigację, nazwę kategorii, sposób poruszania się w serwisie,
- Udoskonalić sposób działania wewnętrznej wyszukiwarki.
Weryfikuj skuteczność content marketingu, analizując konwersje
Google Analytics przede wszystkim powie Ci, czy realizujesz cele strategii content marketingowej, a inwestycja w prowadzenie bloga firmowego przynosi realne korzyści. W tym celu zastanów się, co stanowi dla Ciebie konwersję. Może nią być:
- Wypełnienie formularza kontaktowego,
- Spędzenie na stronie min. 10 min. przez użytkownika,
- Pobranie e-booka,
- Zapoznanie się z podstronami ofertowymi,
- Dokonanie zakupu w sklepie internetowym.
Następnie oprogramuj cele i zdarzenia, a za pomocą raportu Konwersje będziesz mógł badać skuteczność podejmowanych działań z zakresu marketingu treści. Np. w Odwrotna ścieżka do celu przejrzysz dane o artykułach prowadzących do konwersji.
Przygotuj cykliczne raporty e-mail
Analizowanie danych o ruchu na blogu najlepiej przeprowadzać regularnie, np. co miesiąc, co dwa lub co kwartał. Aby ułatwić sobie pracę i nie musieć za każdym razem wyklikiwać interesujących informacji, można raz skonfigurować zestawienia, a następnie zaplanować cykliczną wysyłkę raportów na naszą skrzynkę mailową. Dzięki temu sam Google Analytics przypomni nam, że nadszedł już czas na kolejną weryfikację skuteczności strategii content marketingowej.
Audyt contentu to sposób na dobre treści!
Google Analytics może służyć zarówno do zaawansowanej analizy danych o ruchu na stronie, jak i pomóc w realizacji strategii marketingu treści. Warto co jakiś czas wziąć pod lupę podstawowe statystyki: liczbę odsłon i sesji, współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, by zidentyfikować najlepsze tematy cieszące się największą popularnością. Mniej angażujące treści warto zmienić, usunąć lub połączyć z innymi, by w ten sposób poprawić efektywność content marketingu.