Pisaliśmy już o niedawnym Google Performance Summit 2016 i przedstawiliśmy zapowiedzi najważniejszych zmian dotyczących Google AdWords. Warto jednak jeszcze zwrócić uwagę na prognozę dość rewolucyjnie zapowiadającej się zmiany dotyczącej innej usługi potentata na rynku wyszukiwarek internetowych – Google Analytics.
Babak Pahlavan podczas swojej prezentacji przedstawił usługę asystenta danych, umożliwiającą głosową obsługę wspomnianej aplikacji, działającą na podobnych zasadach jak Siri bądź Alexa. Ma to w bardzo dużym stopniu ułatwić obsługę GA, czyniąc ją bardziej intuicyjną. Aplikacja będzie reagowała na takie zapytania jak: Ilu użytkowników odwiedziło moją witrynę z wyszukiwani naturalnych? lub Jaki produkt najlepiej sprzedawał się w maju?.
Jest to bardzo istotna zmiana, która może w dużym stopniu przyspieszyć pracę w GA i generowanie potrzebnych nam raportów. Jeżeli aplikacja będzie reagowała na nasze zapytania szybko i bezbłędnie, na pewno stanie się olbrzymim udogodnieniem podczas analizy serwisu.