Prowadząc stronę internetową, mamy możliwość zbierania danych dotyczących m.in. ruchu na stronie, transakcji zakupowych, zachowania klientów, popularności poszczególnych produktów. Jeśli serwis jest duży, jego właściciel może utonąć w natłoku informacji i nie dostrzec ważnych sygnałów, wskazujących potencjalne źródło przychodów. Analiza danych może stać się łatwiejsza dzięki mobilnej aplikacji Google Analytics i automatycznym powiadomieniom.
Asystent w mobilnej aplikacji wskaże kluczowe dane
Korzystając z mobilnej aplikacji Google Analytics, możemy znacznie szybciej zapoznać się z kluczowymi informacjami dotyczącymi naszej witryny. Niedawno program został zaktualizowany o funkcję tzw. Asystenta, który automatycznie generuje kluczowe statystyki i zalecenia odnoszące się do naszego serwisu. W przeciągu kilku minut otrzymujemy cenne wskazówki.
Źródło: https://analytics.googleblog.com/2016/09/explore-important-insights-from-your.html
Asystent to sztuczna inteligencja, która uczy się analizy danych i wnioskowania oraz specyfiki prowadzonego przez nas biznesu. Dzięki temu za każdym razem dostarcza bardziej wartościowych informacji, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla prowadzonej działalności.
Asystent ułatwia pracę z danymi, gdyż:
- Algorytm analizuje tysiące danych, poszukując anomalii, trendów i przekazuje nam rekomendacje i wskazówki,
- Oferuje porady na temat tego, jak usprawnić działanie GA,
- Staje się „mądrzejszy” poprzez uczenie się analizy danych, reagowanie na feedback użytkownika,
- Umożliwia udostępnianie wskazówek całemu zespołowi pracującemu nad stroną, aby osoby odpowiedziane za analizę danych mogły korzystać z informacji przekazywanych przez Asystenta.
Źródło: https://analytics.googleblog.com/2016/09/explore-important-insights-from-your.html
Nowa funkcja aplikacji mobilnej Analytics nie jest zwykłym systemem raportowania – jak twierdzą przedstawiciele Google. To aplikacja, dzięki której właściciel domeny będzie mógł podjąć bardziej świadome decyzje w krótszym czasie. Czas reakcji na zmiany i zachodzące trendy skróci się, dzięki czemu sprzedawcy i usługodawcy będą mogli dostosować się do nowych wymagań klientów w krótszym czasie.