W wyniku audytu SEO powstaje dokumentacja opisująca zalecenia optymalizacyjne dla serwisu www lub sklepu internetowego. Optymalizacja strony www zgodnie ze wskazówkami pozwala skutecznie konkurować o najwyższe pozycje w wyszukiwarce.
Jeśli szukasz uproszczonego przeglądu Twojej strony, wykonanego szybko, automatycznie i za darmo wybierz
TYPOWE OBSZARY BADAŃ
AUDYT OPTYMALIZACJI
Audyt optymalizacji ma na celu sprawdzenie, czy optymalizacja strony pod SEO została wykonana prawidłowo i w pełnym wymiarze. Usługa skierowana jest do firm, które chcą zyskać pewność, że wdrożone zmiany zostały wykonane poprawnie, w całości i z zachowaniem wysokich standardów.
AUDYT POZYCJONOWANIA
Usługa skierowana do firm, które korzystają z pozycjonowania, ale nie osiągają założonych celów. Dokonujemy szczegółowej analizy działań agencji SEO oraz oceny ich skuteczności. Sprawdzamy, czy stosuje ona bezpieczne techniki, nie zwiększając ryzyka na nałożenie kar na serwis przez Google.
PROPOZYCJE STRATEGII LINKOWANIA
(LINK BUILDING)
W oparciu o nasze doświadczenie przygotowujemy bezpieczną strategię linkowania, rekomendując źródła pozyskiwania wartościowych odnośników do serwisu. Budowanie popularności w sieci obecnie koncentruje się na tworzeniu i publikacji interesujących treści, w których warto zamieszczać linki prowadzące do strony internetowej.
ANALIZY UŻYTECZNOŚCI (UX)
Analiza użyteczności pozwala na lepsze dostosowanie serwisu do wymagań użytkowników, wpływając tym samym na wzrost konwersji. Eksperckie audyty UX polecamy przede wszystkim sklepom internetowym chcącym poprawić współczynnik konwersji, serwisom zmagającym się z dużą liczbą porzuconych koszyków i witrynom o wysokim współczynniku odrzuceń.
ANALIZY KONKURENCJI W ZAKRESIE POZYCJONOWANIA
Prowadzimy analizy konkurencji w wynikach wyszukiwania. Sprawdzamy, jakie metody pozycjonowania są wykorzystywane przez liderów branży, podpatrujemy najlepsze rozwiązania, które można z powodzeniem zastosować w serwisie klienta.
TREŚĆ NA STRONIE
Publikowane teksty
Sprawdzamy, czy treści są unikalne, wyczerpujące (oceniamy wartość współczynnika ilości treści do kodu strony), zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.
Gęstość słów kluczowych
Weryfikujemy, czy pozycjonowane słowa kluczowe zostały zamieszczone w treści oraz oceniamy nasycenie serwisu frazami. Proponujemy zastosowanie fraz z długiego ogona (long tail), dzięki którym serwis wyświetli się na różne warianty zapytań użytkowników.
Elementy graficzne
Dbamy, aby każdy obraz na stronie miał uzupełniony atrybut alt, a jego rozmiar nie obciążał serwera i zapewniał krótki czas ładowania. Tworzymy zalecenia z myślą o wyszukiwarce grafiki i pozyskaniu wartościowego ruchu.
Elementy wideo
Podpowiadamy, jak osadzić filmiki na stronie, aby były responsywne i nie działały negatywnie na PageSpeed. Konwersja interaktywnych elementów ma kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala zmniejszyć zasoby konieczne do wczytania zawartości serwisu.
KEYWORDS RESEARCH
Słowa kluczowe
Wykonujemy dobór słów kluczowych – efektem jest lista fraz, na które warto pozycjonować stronę internetową. Analizę przeprowadzamy w oparciu o wymagania klienta, specyfikę branży, miesięczną liczbę wyszukiwań i konkurencyjność słów kluczowych.
Możliwe nowe słowa kluczowe
Analizujemy trendy w branży klienta, zmiany zachowań użytkowników, działania konkurencji i przygotowujemy propozycje fraz, na które serwis może być również pozycjonowany.
KOD ŹRÓDŁOWY
Poprawność wyświetlania w przeglądarkach
Dokonujemy weryfikacji kodu strony pod kątem zgodności ze standardami W3C, dzięki czemu będzie się ona wyświetlała poprawnie na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach.
Nagłówki
Analizujemy strukturę nagłówków i ich nasycenie słowami kluczowymi. W szczególności dbamy o to, aby nagłówek H1 pojawił się na każdej podstronie z najważniejszymi frazami.
Tytuły i meta tagi
Sprawdzamy, czy znacznik Title został uzupełniony na każdej podstronie i zawiera najważniejsze słowa kluczowe. Zwracamy uwagę na przygotowanie unikalnych tagów description, dzięki którym możliwe jest przyciągnięcie uwagi użytkowników w wyszukiwarce Google.
STRUKTURA SERIWSU
Struktura adresów URL
Zalecamy zastosowanie przyjaznych adresów URL, które zwiększą dostępność strony dla robotów wyszukiwarki i ułatwią użytkownikom nawigację w serwisie.
Atrybut canonical
Rekomendujemy jego wdrożenie na podstronach, które mogą tworzyć duplikaty treści wynikające m.in. z możliwości sortowania lub filtrowania produktów. W ten sposób wskazujemy wyszukiwarce treść, która ma zostać zaindeksowana,
Przekierowania w obrębie domeny
Sprawdzamy, czy wszystkie podstrony serwisu są dostępne. Opracowujemy listę przekierowań 301.
Stronicowanie i sortowanie
W przypadku długich treści zalecamy zastosowanie paginacji oraz sortowania. Treść (np. na podstronie kategorii w sklepie) zostaje podzielona na fragmenty, staje się czytelniejsza dla użytkowników, dodatkowo skraca się czas ładowania strony.
Wykorzystanie mikroformatów
Proponujemy stosowanie danych strukturalnych, aby w rankingu Google witryna wyświetlała się wraz z opisami rozszerzonymi (rich snippets), które skutecznie wyróżnią ją pośród serwisów konkurencji.
Linkowanie wewnętrzne
Przygotowujemy zalecenia dotyczące umieszczania odnośników w treści i kierowania zarówno robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników do podstron serwisu o największym znaczeniu.
STATYSTYKI SERWISU
Dane z Google Analytics
Sprawdzamy, jak kształtował się w wybranym okresie ruch na stronie, współczynnik odrzuceń oraz ilu nowych użytkowników udało się pozyskać za pośrednictwem poszczególnych podstron. Zwracamy uwagę na schematy zachowań użytkowników, analizujemy ścieżkę zakupową, by wykryć wąskie gardła i miejsca problemowe, a następnie zaproponować skuteczne rozwiązania.
Dane z Google Search Console
Weryfikujemy, czy na serwis nie zostały nałożone filtry i kary ręczne, jak wyglądają statystyki związane z indeksacją serwisu, czy wdrożone mikroformaty są poprawnie interpretowane przez wyszukiwarkę. Analizujemy na jakie słowa kluczowe jest widoczna witryna w organicznych wynikach wyszukiwania.
SOCIAL MEDIA
Obecność w Google Moja Firma
W przypadku klientów prowadzących działalność na lokalnym rynku rekomendujemy założenie wizytówki w Google Moja Firma. Przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne zwiększające widoczność profilu w Google Maps.
Powiązania w mediach społecznościowych
Zalecamy optymalizację kont społecznościowych poprzez dodanie pełnego adresu URL strony i zamieszczenie unikalnych treści wraz z pozycjonowanymi słowami kluczowymi.
WIDOCZNOŚĆ STRONY DLA ROBOTÓW WYSZUKIWARKI
Poprawność pliku robots.txt
Weryfikujemy, przed jakimi botami zablokowany jest serwis i jego poszczególne podstrony. Wykluczamy przed zaindeksowaniem zasoby, które nie powinny znaleźć się w rankingu Google.
Sitemapy (w tym sitemapy grafiki i wideo)
Zgodnie z wytycznymi dla webmasterów przygotowujemy mapy witryny. Plik w formacie XML zawiera wszystkie adresy URL, które powinny zostać włączone do indeksu Google.
Szybkość ładowania strony
Badamy, jaki jest czas wczytywania strony i optymalizujemy poszczególne elementy kodu strony, by skrócić czas ładowania serwisu.
PROFIL LINKÓW
Liczba linków
Za pomocą odpowiednich narzędzi szacujemy liczbę odnośników prowadzących do serwisu.
Jakość linków
Oceniamy, czy witryny linkujące do analizowanej strony internetowej są wartościowe z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Jeśli nie, rekomendujemy zrzeczenie się części odnośników, aby nie zaszkodziły widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania.
Historia i strategia linków
Analizujemy przyrost linków w czasie oraz przygotowujemy strategię pozyskiwania odnośników i budowania popularności strony internetowej.
Rodzaj linków
Dokonujemy przeglądu rodzaju anchorów i atrybutów follow/nofollow użytych w linkach odsyłających do serwisu.