Pozycjonowanie szerokie na „długi ogon”

Zanim wybierzesz firmę SEO, przeczytaj, co sądzi na ten temat Google.

 

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie long tail (ang. „long tail”) jest to zapewnienie wysokich pozycji w wyszukiwarce dużej liczbie fraz kluczowych. Metoda pozycjonowania szerokiego sprawdza się idealnie przy dużych serwisach i sklepach internetowych.

Zazwyczaj „długi ogon” generuje w nich większy ruch niż ogólne frazy. W miejsce konkurencyjnych, ogólnych słów kluczowych korzystniej jest pozycjonować słowa bardziej precyzyjne. Pozwala to szybciej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, a co za tym idzie szybciej zwiększyć ruch w serwisie.

 

Większa szansa na konwersję

Ponieważ frazy long tail wyszukują często klienci najbardziej zainteresowani danym produktem, rosną także szanse na dokonanie przez nich konwersji (zakupu). Dzięki temu sklepy notują większą sprzedaż. Pozycjonowanie szerokie zmniejsza też poziom wahań ruchu na stronie – wzrosty i spadki pozycji pojedynczych słów nie wpływają znacząco na całość ruchu.

co to jest pozycjonowanie szerokie

Doświadczenie

Założyciel agencji Artefakt Marcin Deręgowski był jednym z pionierów pozycjonowania szerokiego w Polsce. Pozycjonowanie sklepów internetowych należy do naszych najważniejszych usług od początku istnienia agencji. Nasze doświadczenie w tym temacie sięga 2005 roku. Strategię długich list słów kluczowych stosujemy także prowadząc kampanie reklamowe w wyszukiwarce.

Optymalizacja serwisu

W przypadku działań „long tail SEO” niezwykle istotna jest dokładna optymalizacja serwisu, gdyż zazwyczaj nie jest możliwe pozyskiwanie linków prowadzących do wszystkich podstron (czasami jest ich wiele tysięcy). Stąd konieczne jest zapewnienie odpowiedniej treści na podstronach produktowych oraz umożliwienie robotowi wyszukiwarki jego odpowiedniej indeksacji. Nasi specjaliści regularnie analizują informacje z dostępnych narzędzi (np. Google Analytics, Google Webmaster Tools) oraz trendy rynkowe, aby zapewnić jak najlepsze dopasowanie witryny do zmieniających się wymagań wyszukiwarek.
Wykres pozycjonowanie krótkie
Pozycjonowanie szerokie - case study

Case study – klient z branży RTV AGD

Cel: Celem naszego klienta było poprawienie widoczności sklepu internetowego w naturalnych wynikach wyszukiwania i zwiększenie sprzedaży.

Zastosowane Techniki:

  1. Pełna optymalizacja serwisu
  2. Pozycjonowanie szerokie "long tail"

Rezultat: W ciągu kilkunastu miesięcy współpracy z Artefakt ruch na stronie klienta wzrósł z znacznym stopniu, co przedstawione jest na wykresie obok.