Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO)

E-commerce to szczególnie konkurencyjny sektor w gospodarce. Obecnie w Polsce istnieje ponad 15 tysięcy sklepów internetowych, a ich liczba stale rośnie. Handel w Internecie stał się tak popularny, że aby być liderem w swojej branży – należy rozpocząć zdecydowane i innowacyjne rozwiązania. Jednym z podstawowych i najczęściej rekomendowanych przedsięwzięć online marketingu jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak wypozycjonować sklep internetowy? Na pozycjonowanie sklepu online składa się kilka etapów. W pierwszej fazie przeprowadzany jest profesjonalny i szczegółowy audyt SEO pod kątem technicznym. Na tym etapie wskazuje się błędy w strukturze sklepu internetowego oraz proponuje działania naprawcze. A problemów może być bardzo dużo. Najczęściej są to błędy blokujące uzyskanie jakichkolwiek pozycji w wynikach wyszukiwania. Posługując się wyspecjalizowanymi narzędziami oraz własną intuicją jesteśmy w stanie je dostrzec i usunąć. Dokonujemy dokładnej optymalizacji wszystkich dostępnych kategorii produktów, między innymi optymalizując ich metaznaczniki i nagłówki, by były bardziej przyjazne dla wyszukiwarek.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów w Internecie wiąże się również z instalacją i konfiguracją Google Analytics, Google Search Console (dawne Google Webmaster Tools) oraz wyselekcjonowaniem fraz kluczowych, które prawidłowo dobrane generują ruch w sklepie internetowym. Stale monitorujemy i wykonujemy okresowe badania sklepu, a także szukamy działań poprawiających konwersję. Podczas pozycjonowania fraz produktowych bierzemy pod uwagę nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz w trendach dotyczących samych produktów.

Pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem bardziej złożonym i pracochłonnym niż pozycjonowanie standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z istnienia bardzo dużej ilości produktów oferowanych przez dany e-sklep, generujących mnogość podstron serwisu.

Posiadając sklep internetowy pozycjonowanie staje się procesem niezbędnym, aby być widocznym dla potencjalnych Klientów. Oprócz wzrostu ilości nowych konsumentów przedsięwzięcie to pozwala na większą i mierzalną konwersję, promocję w Internecie, poprawę wizerunku w branży, a wszystko to przekłada się na większe zyski właścicieli e-sklepów. Jeśli więc masz sklep internetowy i zastanawiasz się co zrobić, aby był bardziej widoczny w wyszukiwarce Google i atrakcyjny dla internautów – zgłoś się do nas! Niezależnie od branży, jaką reprezentujesz pomożemy Ci pokazać światu co i jak warto sprzedawać.

Zapraszamy do kontaktu w celu bezpłatnej wyceny pozycjonowania!