Filtry Google

Co to jest filtr Google?

Filtr Google - jest to kara nałożona algorytmicznie lub ręcznie za niestosowanie się do regulaminu wyszukiwarki. Skutkuje ona obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Istnieją dwa rodzaje filtrów: całościowe i częściowe.

 

co to jest filtr google

Usuwanie filtra Google - doświadczenie

Choć wykluczenie serwisu z indeksu Google (ban) zdarza się względnie rzadko, to coraz częściej zgłaszają się do nas firmy, których strony zostały ukarane przez Google tzw. filtrem, czyli obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Duże doświadczenie w zakresie pozycjonowania pozwala nam skutecznie pomagać w dostosowaniu witryny do wymagań Google i w efekcie usuwanie fitra Google i nałożonych kar.

Jak sprawdzić czy mamy filtr Google?

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie z jakiego typu karą mamy do czynienia. Wyróżnić można dwa typy sankcji nakładanych przez firmę z Mountain View:

  • filtr ręczny Google

Kara ręczna to jasna sytuacja, w której przyczynę problemu mamy opisaną w w Google Search Console  (dawniej Narzędziach dla Webmasterów (GWT). Może ona dotyczyć podstrony, kategorii lub całego serwisu i być nałożona za nienaturalne linki przychodzące, wychodzące czy nieodpowiednie treści.

Nie zawsze w jednak w Google Search Console znajdziemy informację o nałożeniu kary. Jeśli jej nie ma, a zaobserwowaliśmy spadek pozycji i ruchu organicznego prawdopodobnie filtr ma charakter algorytmiczny. Za pomocą różnorodnych narzędzi oraz porównując daty zmian w serwisie ze znanymi datami zmian algorytmów Google analizujemy przyczyny nałożenia kary.

 

filtr powiadomienie GSC

 

Google Pingwin

Algorytm znany jako Pingwin karze domeny o nienaturalnym profilu linkowania. W przypadku stwierdzenia tego typu kary analizujemy linki prowadzące do witryny i podejmujemy szereg działań w celu usunięcia lub zrzeczenia się nienaturalnych linków (za pomocą narzędzia Disavow Tool), które jej szkodzą.
Google Panda i Pingwin

 

Google Panda

Jeśli stwierdzimy, że filtr w Google nałożony na stronę nałożona na witrynę wynikała z działania algorytmu Panda opracujemy zestaw zaleceń mających na celu poprawę zawartości witryny, m.in. zadbanie o unikalność treści w sieci, usunięcie duplikatów treści w ramach witryny oraz podstron o niskiej jakości.

Inne przyczyny

Za karę nałożoną na witrynę mogą także odpowiadać inne algorytmy taki jak Top heavy (zbyt duża ilość reklam above the fold), EMD (słowa kluczowe w nazwie domeny), a także nadmierna optymalizacja witryny. W każdym przypadku podejmujemy działania adekwatne do wykrytej przyczyny.
Reklama

Zdejmowanie filtra Google

Jak wyjść z filtra Google? Podczas procesu wychodzenia z filtra, gdy „czyścimy” domenę, prowadzimy również alternatywne działania mające na celu zniwelowanie negatywnych skutków nałożonych kar. Są to m.in.:

Zapraszamy do kontaktu w celu bezpłatnej analizy strony oraz wyceny ew. ściąganie filtra Google z witryny.

Narzędzia dla webmasterów - ręczne działania