Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie proces

Co to jest pozycjonowanie?

W marketingu online pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarki internetowej Google określone słowa kluczowe.

Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu aby wypozycjonować produkt, firmy podkreślają jego wyróżniające cechy (co to jest, jak działa) lub tworzą konkretny wizerunek (np. niedrogi lub premium) poprzez odpowiedni marketing mix.

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce?

Aby skutecznie realizować pozycjonowanie, niezbędna jest wiedza na temat tego, co wpływa na ranking stron. To nie jest proste, ponieważ Google przygotowuje listę wyników wyszukiwania w oparciu o kilkaset czynników. Do najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę specjaliści SEO, należą:
czynniki rankingowe SEO

1. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TECHNICZNĄ OPTYMALIZACJĄ STRONY:

  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków H1-H6,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • poprawność kodu HTML,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

2. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TREŚCIAMI NA STRONIE:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

3. ELEMENTY ZWIĄZANE Z POPULARNOŚCIĄ STRONY INTERNETOWEJ W SIECI:

  • liczba odnośników do serwisu z innych witryn i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.

4. AKTYWNOŚĆ W SOCIAL MEDIA

Portale społecznościowe pośrednio wpływają na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Stanowią miejsce dystrybucji treści, a także służą jako narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi korzyści w postaci ruchu na stronie.

Korzyści z pozycjonowania - wpływ na ruch w serwisie

Wysokie miejsca w rankingu wyników wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: Raport Chitika The Value of Google Result Positioning; https://chitika.com/google-positioning-value ):

Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5 % użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1 % użytkowników. Liczą się głównie wyniki z pierwszej strony wyszukiwań, która przynosi domenom 91,5% ruchu. Druga strona wyników gromadzi już tylko 4,8%, a trzecia 1,1% ruchu.

pozycja w google

Oprócz zwiększenia ruchu na stronie efektywne pozycjonowanie zapewnia również wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania na różne frazy branżowe, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces wymagający zaangażowania na każdym etapie. SEO daje efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.

Etapy procesu pozycjonowania

Według naszych standardów usługa pozycjonowania strony internetowej składa się z następujących etapów:

  • Działania przygotowawcze i podpisanie umowy,
  • Pozycjonowanie właściwe.

Po wstępnym zapoznaniu się ze stroną i branżą specjalista kontaktuje się z klientem. Pierwsza rozmowa ma na celu poznanie oczekiwań oraz potrzeb właściciela domeny, historii serwisu, podejmowanych działań SEO. Jeszcze przed podpisaniem umowy przeprowadzana jest:

analiza profilu linkow duzy

WSTĘPNA ANALIZA PROFILU LINKÓW I ZAWARTOŚCI SERWISU

Profil linków zwrotnych, struktura serwisu, system CMS, możliwość wprowadzania zmian w kodzie strony wpływają na to, ile czasu i pracy będzie należało poświęcić na wypozycjonowanie domeny. Kluczowa jest także informacja, czy na serwis nie została nałożona ręczna lub algorytmiczna kara od Google.

analiza konkurencji duzy

ANALIZA SERWISU

Branża, w której działa klient, ma duże znaczenie na powodzenie procesu pozycjonowania. Dzięki doświadczeniu oraz wiedzy specjaliści SEO potrafią określić, jak długo zajmie osiągniecie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w zależności od tematyki serwisu oraz liczby witryn działających w sieci.

Etap analiz kończy się przygotowaniem indywidualnej umowy na pozycjonowanie strony. W kolejnym etapie realizacją działań zajmuje się dedykowany specjalista SEO.

Proces pozycjonowania właściwego (często poprzedzony prepozycjonowaniem) składa się z 5 głównych etapów:

keyword_research-min

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – KEYWORD RESEARCH
Wybór fraz do pozycjonowania to kluczowy etap warunkujący efektywność dalszych działań. Warto wybrać wyrażenia dotyczące oferty i kierujące na stronę odpowiedni wolumen ruchu.

optymalizacja techniczna

AUDYT I OPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY
Weryfikacja strony, wskazanie błędów funkcjonowania serwisu i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji. Na tym etapie dostosowujemy stronę do wymagań wyszukiwarki Google. Czasami samo wdrożenie zaleceń z audytu SEO może powodować wzrosty pozycji w Google.

znaczenie treści w seo

ROZBUDOWA TREŚCI
Strony posiadające unikalne, interesujące i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty są promowane w wynikach wyszukiwania. Treści przygotowujemy z uwzględnieniem potrzeb użytkowników, dostosowując je do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarki. Rozbudowa angażującego contentu ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania – nasza usługa obejmuje więc SEO Copywriting i Content Marketing.

pozycjonowanie

BUDOWANIE POPULARNOŚCI STRONY
Pozyskiwanie wartościowych linków, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i budowanie zróżnicowanego profilu linków. Strategia link buildingu jest przygotowywana indywidualnie dla danej strony. Stosujemy wyłącznie bezpieczne i legalne metody.

statystyki seo

ANALIZOWANIE STATYSTYK
Systematycznie prowadzimy analizy serwisu, by zweryfikować skuteczność obranej strategii. Efektywność jest sprawdzana za pomocą m.in. Google Analytics i Google Search Console. Na podstawie wyników analiz przygotowujemy nowe zalecenia optymalizacyjne (reoptymalizacja).

Od momentu podpisania umowy pracujemy systematycznie nad pozycjami serwisu naszego klienta. Analizujemy efekty działań i jeśli widoczność domeny nie jest zadowalająca, wprowadzamy zmiany w optymalizacji, dodajemy treści, pozyskujemy linki o jeszcze lepszej jakości. Skuteczne pozycjonowanie ma na celu zwiększenie ilości wejść na stronę oraz powinno wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji, o co dbamy na każdym etapie procesu pozycjonowania.

Nie masz czasu zajmować się wszystkimi aspektami SEO? Powierz nam pozycjonowanie strony!

Kiedy można się spodziewać efektów pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron w internecie daje efekty po dłuższym czasie, dlatego podejmując współpracę z firmą pozycjonującą, trzeba wykazać się cierpliwością. Proces jest długotrwały i złożony, jednak przynosi oczekiwane efekty w postaci zwiększonej liczby wejść na stronę oraz wzrostu współczynnika konwersji.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie może być traktowane jako jednorazowe działanie, ponieważ wtedy nie przynosi trwałych efektów. Osiągnięcie pozycji w TOP3, TOP5 lub TOP10 w danym okresie nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu np. przez kilka kolejnych miesięcy. Ranking wyników wyszukiwania tworzony jest w oparciu o wiele czynników, które są na bieżąco oceniane przez algorytm wyszukiwarki.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszt pozycjonowania strony internetowej jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się najczęściej indywidualnie po analizie serwisu i branży klienta oraz po rozmowie na temat jego celów biznesowych. Na cenę pozycjonowania wpływa m.in. branża, w której działa przedsiębiorca, konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki), jakość serwisu (treść, struktura, CMS), wiek domeny, liczba słów kluczowych wybranych do pozycjonowania, dotychczasowy profil linków, ewentualne kary nałożone na serwis przez algorytmy wyszukiwarki Google. Cennik pozycjonowania stron jest indywidualnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań właściciela witryny.
recykling treści

Ryczałt (abonament):
od 399 do 15000 zł miesięcznie

zebatka

Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę

wykres seo

Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów

ABONAMENT / RYCZAŁT

To najpopularniejsza forma rozliczenia umożliwiająca kompleksowe pozycjonowanie stron www w Google. Warunki współpracy (kwota płatności, okres trwania, zakres usług) są znane przed podpisaniem umowy. Atutem tego modelu jest możliwość zaplanowania budżetu. Klient od samego początku wie, ile będzie płacić, może też wypowiedzieć umowę z zachowaniem krótkiego okresu wypowiedzenia.

ROZLICZENIE ZA RUCH

Opłata wynika z osiągniętego ruchu na stronie i określonej stawki za jedną sesję. Ten model rozliczenia za pozycjonowanie stron www najczęściej wybierają sklepy internetowe i serwisy informacyjne udostępniające powierzchnię reklamową. Podobnie jak w rozliczeniu za konwersje trudno jest oszacować budżet.

MIESZANE MODELE ROZLICZEŃ

Mieszane formy rozliczeń za usługi pozycjonowania łączą w sobie korzyści modelu płatności za efekt i na ryczałt. By każda ze stron była zadowolona z podpisanej umowy, wprowadza się opłatę abonamentową oraz success fee, która uzależniona jest od pozycji fraz, ruchu lub konwersji.

ROZLICZENIE ZA KONWERSJE

W modelu rozliczeń za konwersje za pozycjonowanie stron firma SEO naliczy opłatę składającą się ze stałej podstawy (abonamentu) oraz zmiennego wynagrodzenia za konwersje, którą może być dokonanie zakupu w sklepie lub wypełnienie formularza kontaktowego.

Jak mierzyć efekty?

  • Pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Coraz mniej miarodajna – pozycje są personalizowane i różnią się w zależności od lokalizacji czy historii przeglądania.
  • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją.
  • Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli mimo wysokich pozycji sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy wyciągnąć wnioski i poszukać przyczyn.

Aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie, firma SEO systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

Jak wybrać dobrą firmę
pozycjonującą?

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku wybranych firm. Istotne aby zapytanie uwzględniało cel biznesowy. Znając go firma SEO będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania. Po otrzymaniu wstępnych ofert należy wybrać agencję i rozpocząć negocjacje.

DOBRA AGENCJA SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • ma wysoką pozycję w rankingach skutecznych firm,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • dysponuje własnym zapleczem,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • proponuje różne warianty rozliczeń (płatność za efekty, ryczałt),
  • przygotowuje umowę korzystną dla obu stron z krótkim terminem wypowiedzenia,
  • usługa realizowana jest przez indywidualnego specjalistę, który dba o regularną komunikację,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.

Pozycjonowanie/SEO gwarantuje wysoką pozycję?

Agencje podejmują działania, które mają przyczynić się do poprawy pozycji serwisu w rankingu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Rankingiem rządzi Google i często wprowadza nagłe i nieoczekiwane zmiany mające wpływ na kolejność wyświetlania serwisów. Poza wpływem pozycjonerów znajdują się:

  • zmiany w algorytmach odpowiadających za ranking,
  • działania konkurencji,
  • ataki hakerów,
  • błędy w kodzie strony,
  • problemy związane z niepoprawnym funkcjonowaniem serwera.

Zadaniem specjalisty SEO jest reagowanie na pojawiające się zmiany i dostosowywanie do nich strategii, aby uchronić stronę przed znacznymi spadkami w rankingu. Odpowiednio szybko wdrożone działania naprawcze lub zapobiegawcze mogą ułatwić utrzymanie wysokich pozycji.

SEO a pozycjonowanie – czy pozycjonowanie stron to SEO?

Pod angielskim skrótem SEO (Search Engine Optimization) kryje się optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę internetową. Podejmowane działania opierają się na pozyskaniu wartościowego ruchu oraz zwiększeniu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Portal Moz.com definiuje pojęcie SEO następująco:

Co można przetłumaczyć jako:

Optymalizacja stron www to zespół działań polegających na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Polskie agencje SEO bardzo często stosują termin pozycjonowanie, którym określają szereg czynności przyczyniających się do poprawy widoczności serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym znaczeniu pozycjonowanie obejmuje kompleksowe działania: dobór słów kluczowych, techniczną optymalizację witryny, link building, tworzenie unikalnych treści.

Porównując obie definicje, widzimy, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie koncentruje się na pozyskaniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz uzyskaniu jak największej widoczności firmy, brandu lub strony w wyszukiwarce. W związku z tym SEO i pozycjonowanie są pojęciami tożsamymi, więc można traktować je jak synonimy. Techniczna optymalizacja serwisu (potocznie określana przez niektórych przedstawicieli branży marketingu internetowego jako SEO) jest bardzo mocno związana z procesem pozycjonowania, że trudno traktować te terminy jako osobne działania.

Podsumowując, jeśli specjalista SEO posługuje się pojęciem SEO albo pozycjonowaniem, będzie miał na myśli podejmowanie działań poprawiających widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.

POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Pozycjonowanie sklepów internetowych, oprócz najważniejszych zasad obowiązujących wszystkie witryny (publikowanie świetnych treści, zdobywanie wysokiej jakości linków, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, zastosowanie HTTPS), obejmuje także specyficzne zalecenia. Ważne jest tworzenie unikalnych opisów produktów, chociaż znacznie taniej jest korzystać z opisów producenta lub powtarzać częściowo teksty dla podobnych produktów. Zduplikowane treści mogą poważnie utrudnić zdobycie wysokich pozycji.

Unikatowe powinny być także meta tagi Title i Description. Sklepy, które korzystają z automatycznych, powtarzalnych meta tagów mają mniejsze szanse na wysokie pozycje.

Aby uniknąć duplikacji, warto też zachęcać użytkowników do wystawiania recenzji na podstronach produktów. Google lubi unikalne treści, a sklep pozwala generować darmowy content z pomocą użytkowników (jest to tak zwany user generated content). Pomocne w e-commerce SEO są również intuicyjna organizacja produktów w łatwe do przeszukiwania kategorie i przejrzysta mapa witryny.

Choć na stronie sklepu istotne są wysokiej jakości zdjęcia, musimy zadbać również o czas ładowania witryny, a jeden ze sposobów to zmniejszenie rozmiaru obrazów. Konieczne staje się znalezienie złotego środka, by pozycjonowanie sklepów stało się skuteczną metodą na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne są też funkcje pozwalające użytkownikom powiększyć obrazek prezentujący produkt.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i pracochłonny. Praca nad wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania jest trudniejsza niż w przypadku pozycjonowania standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z samej specyfiki serwisu – istnienia różnorodnych produktów oferowanych przez sprzedawcę, generujących mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google.

Prowadzenie e-sklepu związane jest także z koniecznością spełnienia wymogów prawnych i pogodzenia ich z kwestiami dotyczącymi technicznej optymalizacji platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki. Znajomość rozwiązań SEO pozwala skutecznie wypromować stronę w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje. E-commerce to dynamiczna branża, w której reguły gry wyznaczają użytkownicy oraz algorytmy Google odpowiadające za wygląd wyników wyszukiwania.

Pozyskuj klientów z Google dla Twojego
sklepu internetowego

Działania SEO podejmowane przy promocji e-sklepu

Na pozycjonowanie sklepu online składa się kilka etapów. W pierwszej fazie przeprowadzany jest profesjonalny i szczegółowy audyt SEO pod kątem technicznym. Na tym etapie wskazuje się błędy w strukturze sklepu internetowego oraz proponuje działania naprawcze. Przygotowywana zostaje lista priorytetowych problemów, które blokują uzyskanie docelowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
projektowanie sklepu

Posługując się wyspecjalizowanymi narzędziami oraz własnym doświadczeniem, jesteśmy w stanie dostrzec newralgiczne błędy i je usunąć. Dokonujemy dokładnej optymalizacji wszystkich dostępnych kategorii produktów, między innymi optymalizując ich metaznaczniki Title, Description oraz nagłówki, by były przyjazne dla wyszukiwarek.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się również z instalacją i konfiguracją narzędzi Google Analytics, Google Search Console (dawne Google Webmaster Tools) oraz wyselekcjonowaniem fraz kluczowych, które, prawidłowo dobrane, generują ruch w sklepie internetowym. Stale monitorujemy i wykonujemy okresowe badania sklepu, a także szukamy działań poprawiających konwersję. Podczas pozycjonowania fraz produktowych bierzemy pod uwagę nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz w trendach dotyczących samych produktów.

analityka internetowa
promowanie e-sklepu

Promowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania wymaga także przygotowania unikalnych opisów produktów i kategorii zoptymalizowanych pod słowa kluczowe. Treści powinny angażować użytkowników i zachęcać ich do dokonania zakupu – przekazywać dane techniczne dotyczące produktu, prezentować korzyści, funkcjonalności. Ze względu na wymogi wyszukiwarki teksty nie mogą być kopiami i np. pochodzić ze strony producenta. Ciekawe i wartościowe opisy produktów ułatwiają pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki i nierzadko przekonują do finalizacji procesu zakupowego.

Zaufaj profesjonalistom od pozycjonowania e-sklepów

Dlaczego warto pozycjonować platformę sprzedażową?

E-commerce to szczególnie konkurencyjny sektor w gospodarce. Obecnie w Polsce istnieje ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, a ich liczba stale rośnie – szacuje się, że tylko w 2016 r. zostało zarejestrowanych ponad 7,5 tys. nowych e-sklepów. Handel w Internecie stał się tak popularny, że aby być liderem w swojej branży, należy wdrożyć zdecydowane i innowacyjne rozwiązania. Jednym z podstawowych i najczęściej rekomendowanych przedsięwzięć online marketingu jest pozycjonowanie sklepu internetowego.
pozycjonowanie e-sklepu

Dobra i stabilna pozycja w wyszukiwarce Google to szansa na posiadanie większego udziału w rynku – wartość branży e-commerce to około 36-40 mld złotych. Jest o co walczyć, a biorąc pod uwagę prognozy wskazujące na ciągły wzrost liczby klientów sklepów internetowych, widoczne w sieci serwisy będą miały okazję zwiększyć swoje przychody i dynamikę wzrostu. Sukces jest w zasięgu każdego e-sklepu, jeśli tylko podjęte zostaną działania promocyjne i zadba się o dostosowanie platformy sprzedażowej zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Korzyści ze współpracy z agencją SEO przy pozycjonowaniu e-sklepów

Powierzając sklep internetowy doświadczonemu specjaliście SEO, możesz liczyć na wsparcie i opiekę nad widocznością witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie poszczególnych podstron kategorii, najbardziej rentownych lub niskorotujących produktów przynosi korzyści w postaci:

  • Udoskonalenia platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki,
  • Zajęcia dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Pozyskania wartościowego ruchu w serwisie,
  • Wzrostu konwersji,
  • Zwiększenia liczby klientów,
  • Generowania większych przychodów ze sprzedaży,
  • Poprawy efektywności kanałów sprzedaży,
  • Budowania rozpoznawalności marki sklepu w sieci,
  • Wzmocnienia pozycji w branży e-commerce.

Praca nad serwisem wymaga regularności, obserwowania trendów w branży i zachowań użytkowników oraz zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarki odpowiadających za pozycję strony w rankingu. Dzięki temu można powiększać swoje udziały w konkurencyjnej branży, którą jest e-commerce.

Mamy ponad 12 lat doświadczenia
w pozycjonowaniu sklepów!

Skorzystaj z doświadczenia agencji SEO przy promocji sklepu

Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy, zwróć się do nas. Pracując nad serwisami klientów prowadzących działalność w różnych branżach, posiadamy bogate doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu platform sprzedażowych. Podejmujemy się promowania zarówno małych, jak i dużych serwisów. Działamy na autorskich oraz popularnych systemach CMS. Przygotowując strategię SEO, zawsze mamy na uwadze oczekiwania i cele właścicieli – wzrost ruchu, konwersji lub przychodów ze sprzedaży. Proponujemy najlepsze rozwiązania, które z powodzeniem zostały wdrożone w innych projektach.
monitorowanie efektywności seo

Już na etapie audytu SEO wskazujemy, co należałoby poprawić, aby umocnić pozycję w wynikach wyszukiwania. Patrzymy na serwisy oczami konsumenta. Proponujemy wprowadzenie zmian w strukturze sklepu, ścieżce zakupowej, nawigacji. Rekomendujemy tworzenie stron landing page w celu kierowania klientów np. do oferty specjalnej oraz wspieranie procesu pozycjonowania najtrudniejszych fraz. Przeprowadzamy cykliczne analizy, weryfikując skuteczność obranej strategii. Wieloletnie doświadczenie nauczyło nas elastycznego podejścia do promocji w internecie.

Koszty pozycjonowania sklepu

Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną wycenę, poprzedzoną wstępną analizą serwisu. Sprawdzamy, jak duży jest sklep, w jakiej branży działa i czy panuje w niej duża konkurencja, czy frazy cechują się dużą konkurencyjnością, jakie są możliwości systemu CMS. Na tej podstawie tworzymy warunki współpracy. Zależy nam, aby przygotowana oferta spełniała wymagania właściciela e-sklepu i przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu w branży handlu internetowego.

zyski

W PRZYPADKU POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO PROPONUJEMY TRZY MODELE ROZLICZEŃ:

Abonament / Ryczałt – miesięczna kwota płatności jest taka sama. W ramach usługi specjalista SEO dysponuje dużą elastycznością działań – możliwe jest dokonanie zmiany w liście fraz, na które pozycjonowany jest serwis. Umowa charakteryzuje się krótkim okresem wypowiedzenia.

Abonament + rozliczenie za ruch – klient płaci stały, miesięczny ryczałt oraz opłatę zależną od organicznego ruchu wygenerowanego na skutek działań podjętych przez agencję SEO. W umowie określona zostaje stawka za jedno kliknięcie, która jest niezmienna przez okres obowiązywania umowy. W tym modelu klient rozlicza się za mierzalne efekty wykonane w ramach usługi pozycjonowania.

Abonament + rozliczenie za konwersję – miesięczna płatność składa się ze stałej stawki abonamentowej oraz zmiennej opłaty zależnej od ilości konwersji wygenerowanych w tym czasie na stronie klienta. W umowie zostaje określona cena pojedynczej konwersji. W ramach współpracy wspólnie dążymy do zwiększenia liczby oraz współczynnika konwersji.

W obu modelach współpracy do zadań specjalistów będzie należała techniczna optymalizacja sklepu internetowego, analiza statystyk serwisu, budowa popularności strony poprzez  pozyskiwanie wartościowych odnośników i rozwój treści. Więcej szczegółów na temat naszych modeli współpracy znajdziesz w cenniku usług SEO.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojego sklepu?

Strategia promocji e-sklepu w sieci

Do każdego sklepu internetowego podchodzimy indywidualnie, przygotowując strategię pozycjonowania. W jej ramach przeprowadzamy:

KEYWORDS RESEARCH
(DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH)
Na samym początku pracy z serwisem dokonujemy przeglądu asortymentu i przygotowujemy listę fraz, na które warto pozycjonować stronę internetową. Przy pomocy narzędzi (np. googlowskiego planera słów kluczowych) sprawdzamy, jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród użytkowników i jak są wyszukiwane. Analizujemy trendy, sprawdzamy sezonowość słów kluczowych i rekomendujemy wprowadzenie zmian w strukturze e-sklepu. Korzystamy z metody pozycjonowania na długi ogon (long tail), by dostosować stronę do najróżniejszych zapytań klientów.

analiza keyword research
konkurencja w wyszukiwarce

ANALIZĘ KONKURENCJI
Działając w określonej branży, należy dostosować się do reguł w niej panujących. Sprawdzamy, jak zaprojektowane są konkurencyjne witryny sprzedażowe (układ menu, nazwy kategorii, długość opisów produktów) i podpatrujemy najlepsze rozwiązania. Analizujemy praktyki SEO stosowane przez konkurencję pozycjonowanego sklepu i sprawdzamy, które działania przyniosą oczekiwany efekt. Obserwując trendy w branży, reagujemy szybko, starając się dostosować serwis pod nowy algorytm Google, zanim rywale dowiedzą się o wprowadzonych zmianach.

AUDYT SERWISU POD KĄTEM OPTYMALIZACJI TECHNICZNEJ
Dbamy o dostosowanie sklepu internetowego do wymagań wyszukiwarki. Przygotowujemy obszerne zalecenia optymalizacyjne obejmujące rekomendacje dotyczące m.in.:

  • Metaznaczników,
  • Nagłówków H1-H6,
  • Adresów URL,
  • Linkowania wewnętrznego,
  • Przygotowania mapy XML lub HTML,
  • Grafiki – jej rozmiarów, atrybutów alt,
  • Skrócenia czasu ładowania,
  • Dostosowania do urządzeń mobilnych.

Wdrożenie zaproponowanych zmian pomoże w indeksowaniu serwisu przez roboty wyszukiwarki, tym samym ułatwiając osiąganie wysokich pozycji w rankingu wyników.

audyt serwisu
audyt treści

AUDYT TREŚCI
Analizujemy treść, która została zamieszczona w serwisie klienta. Zwracamy uwagę, czy jest unikalna. Jeśli występują duplikaty (duplicate content), zalecamy ich przeredagowanie lub zastąpienie nowymi tekstami. Opracowujemy zalecenia dotyczące rozbudowy treści – rekomendujemy optymalną liczbę znaków w opisach produktów, użycie słów kluczowych, stosowanie nagłówków i akapitów. Stawiamy na kompleksowy content – proponujemy przygotowywanie materiałów wideo prezentujących np. sposób użycia produktu na zoptymalizowanym kanale YouTube. Rekomendujemy także prowadzenie bloga w katalogu sklepu internetowego. Cykliczne dodawanie nowych artykułów poradnikowych wspomoże proces pozycjonowania.

BUDOWANIE POPULARNOŚCI SERWISU W SIECI
Realizujemy przemyślaną strategię link buildingu, pozyskując wyłącznie wysokiej jakości linki prowadzące do sklepu internetowego. Korzystamy z takich źródeł odnośników jak własne zaplecze, serwisy partnerskie, tematyczne strony prowadzone przez blogerów, witryny branżowe, platformy społecznościowe. Regularnie analizujemy profil linków, weryfikując moc domen linkujących.

link building
analiza działań seo

ANALIZĘ SKUTECZNOŚCI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ
Korzystając z narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics, sprawdzamy, czy nasze działania są skuteczne i jak przekładają się na ruch w serwisie. Analizujemy podstawowe dane – liczbę organicznych sesji, współczynnik odrzuceń, stosunek nowych i powracających użytkowników – oraz przygotowujemy zaawansowane raporty, śledząc ścieżki konwersji, zachowania użytkowników, najpopularniejsze produkty, social media generujące największą liczbę wejść. Na postawie wyciągniętych wniosków dokonujemy zmian w strategii pozycjonowania, ponieważ zależy nam na realizacji celów biznesowych naszych klientów.

Zwiększ widoczność swojego sklepu internetowego!

Jeśli posiadasz sklep internetowy, jego pozycjonowanie jest procesem niezbędnym, aby był widoczny dla potencjalnych klientów. Oprócz zapewnienia wzrostu liczby nowych konsumentów, przedsięwzięcie to pozwala na większą i mierzalną konwersję, promocję w Internecie, poprawę wizerunku w branży, a wszystko to przekłada się na większe zyski właścicieli e-sklepów. Jeśli masz sklep internetowy i chcesz, aby zajął wysokie miejsce w wyszukiwarce Google i był atrakcyjny dla internautów – zgłoś się do nas! Niezależnie od branży, w której działasz, pomożemy Ci pokazać światu co i jak powinno się sprzedawać.

Zapraszamy do kontaktu w celu bezpłatnej wyceny pozycjonowania!

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojego sklepu?

POZYCJONOWANIE LONG TAIL

Czasami bardzo trudno przebić konkurencję w wynikach wyszukiwania na najpopularniejsze słowa kluczowe. Dobra, techniczna optymalizacja strony może nie wystarczyć. Sposobem, który pozwala rozwiązać ten problem, są frazy z długiego ogona (long tail) i pozycjonowanie na długi ogon. Możemy za ich pomocą sprowadzić na stronę bardzo dużo ruchu o wysokiej jakości, co przełoży się na konwersje i istotnie zwiększy przychody firmy. Po zastosowaniu strategii long tail SEO ruch organiczny na stronie Artefakt wzrósł gwałtownie.

Słowa kluczowe z długiego ogona są mniej popularne – to znaczy mają niewielką liczbę wyszukiwań, ale charakteryzują się wyższą precyzyjnością, dzięki czemu zazwyczaj konwertują wyjątkowo dobrze. Zdecydowana większość wyszukiwań Google to właśnie bardzo konkretne zapytania o stosunkowo niskiej popularności (czyli właśnie długi ogon). Badania Ahrefs wykazały, że 92,42% fraz z 1,9 miliarda słów kluczowych otrzymuje dziesięć wyszukiwań miesięcznie lub mniej.

Będą to bardziej szczegółowe i mniej popularne wyszukiwania związane ogólnie z tematem, którego szukamy. Możemy także sprawdzić podpowiedzi wyszukiwarki Google w sekcji „Wyszukiwania podobne” znajdującej się na dole strony wyników wyszukiwania.

wyszukiwania-podobne-min

Oczywiście ręczne zbieranie słów kluczowych z Google może być czasochłonne. Na rynku istnieje sporo narzędzi do badania słów kluczowych (keyword research), za pomocą których możemy znaleźć tysiące fraz w ciągu kilku sekund, m.in. Semstorm, Senuto, Ahrefs Keyword Explorer, Answer the Public, Wordtracker Scout, Moz Keyword Explorer oraz (last but not least) Planer Słów Kluczowych Google.

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie, znane także jako pozycjonowanie długi ogon (ang. long tail SEO) jest metodą zapewniającą wysokie pozycje w wyszukiwarce dla dużej liczby fraz kluczowych. Sprawdza się ona idealnie przy dużych serwisach i sklepach internetowych. Zazwyczaj długi ogon generuje w nich większy ruch niż ogólne frazy. Wybór dłuższych i bardziej precyzyjnych fraz kluczowych zamiast słów ogólnych pozwala szybciej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce oraz zwiększyć współczynnik konwersji.

dlugi ogon wykres
Chcesz pozycjonować swoją stronę na frazy
z długiego ogona?

Dla kogo jest pozycjonowanie na długi ogon?

Pozycjonowanie na długi ogon to metoda, która sprawdza się szczególnie dobrze (ale nie tylko) w przypadku rozbudowanych serwisów, takich jak:

  • sklepy internetowe,
  • serwisy informacyjne,
  • portale i wortale,
  • serwisy z opiniami.

Szerokie pozycjonowanie jest szczególnie dobrze dopasowane do promocji sklepów internetowych, ponieważ te witryny zawierają informacje o wielu produktach. Każdy produkt można opisać za pomocą wielu fraz kluczowych. Np. laptop Lenovo ThinkPad E560 może być trafnie wyszukany za pomocą takich słów jak:

  • laptop Lenovo ssd
  • laptop Lenovo intel core i5
  • laptop Lenovo intel core i5 ssd
  • ThinkPad E560

i wiele, wiele innych.

laptop lenovo frazy z długiego ogona

W popularnym sklepie internetowym takich komputerów są setki. Fraz kluczowych, za pomocą których użytkownicy mogą trafiać do tego sklepu, może być więc wiele tysięcy. Rozwiązaniem, które sprawdza się przy pozycjonowaniu tak dużej liczby fraz, jest właśnie pozycjonowanie long tail. Pozycjonujemy główne działy, a także dużą liczbę podstron naszego serwisu (stąd też polska nazwa – pozycjonowanie szerokie). Promowanie zawartości całego serwisu poprawia jego widoczność dla dużej liczby szczegółowych fraz.

Optymalizacja serwisu pozycjonowanego long tail

W przypadku działań long tail SEO niezwykle istotna jest optymalizacja serwisu, gdyż zazwyczaj nie jest możliwe pozyskiwanie linków prowadzących do wszystkich podstron (czasami jest ich wiele tysięcy). Stąd konieczne jest umożliwienie robotowi wyszukiwarki jego odpowiedniej indeksacji. Nasi specjaliści regularnie analizują informacje z narzędzi, takich jak Google Analytics, Google Search Console, oraz trendy rynkowe, aby zapewnić jak najlepsze dopasowanie witryny do zmieniających się wymagań wyszukiwarek.
schemat pozycjonowania long tail

Równie ważny jest rozwój treści. Większość sklepów internetowych ma zbyt krótkie opisy produktów i kategorii. Dodatkowo często są one kopiowane ze stron producentów lub innych sklepów. Może to obniżyć pozycję w rankingu Google, który promuje treści oryginalne. Dlatego warto inwestować w unikatowe opisy.

Zleć nam optymalizację swojej strony www

Co stanowi o jakości słowa kluczowego w SEO?

Koncepcja długiego ogona nie dotyczy tylko sklepów internetowych. Stosuje się ją także w przypadku mniejszych witryn. Wybierając słowa kluczowe, firmy SEO uwzględniają zwykle trzy podstawowe cechy:

  • Liczbę wyszukiwań, czyli średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego w Google. Naturalnie, im większa jest ta liczba, tym więcej potencjalnych klientów możesz skierować na Twoją stronę za pomocą tego słowa,
  • Konkurencję, czyli to, ile firm będzie potencjalnie zainteresowanych pozycjonowaniem danej frazy/słowa kluczowego,
  • Trafność – im lepiej słowo kluczowe pasuje do Twojego produktu lub usługi, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy, którzy znaleźli Twoją witrynę przy użyciu tego słowa kluczowego, faktycznie zmienią się w klientów.

Rozwój SEO a pozycjonowanie long tail

Na wczesnym etapie rozwoju SEO firmy koncentrowały się na pozycjonowaniu słów kluczowych, które miały dużo wyszukiwań. Nie było wtedy zbyt dużej konkurencji, dzięki czemu łatwiej było uzyskać pozycję w Top10 wyników wyszukiwania. Mniejsze znaczenie miała także trafność. Przy dużej liczbie wejść za pomocą słów ogólnych istniała przecież szansa, że część użytkowników faktycznie znajdzie to czego szuka i zostanie Twoimi klientami. Ale od tamtego czasu wiele się zmieniło.W 1996 roku liczba witryn w Internecie wynosiła około 250 tysięcy, dzisiaj ta liczba przekracza miliard!
liczba witryn w internecie

Od tego czasu ogromnie wzrosła konkurencja między produktami, usługami, witrynami i marketerami starającymi się wypozycjonować strony pod najbardziej popularne słowa kluczowe. Jednocześnie ewoluowały algorytmy wyszukiwarek. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych można było dostać się do Top10 kupując paczkę linków. Dzisiaj mogłoby to zostać uznane za spam i spowodować więcej szkód niż korzyści. Dlatego dzisiaj małym i średnim firmom jest niezwykle trudno plasować swoje nowe witryny w Top10 wyszukiwań dla konkurencyjnych słów kluczowych, okupowanych przez witryny starsze lub należące do dużych firm. Pozycjonerzy zaczęli się koncentrować na innych cechach słów kluczowych – trafności i konkurencji.

Zgodnie z koncepcją long tail agencje SEO skupiają się na niszowych frazach kluczowych, które zwykle składają się z 3 i więcej słów i są znacznie łatwiejsze do wypozycjonowania ze względu na mniejszą konkurencję. Wadą takiego pozycjonowania może być jednak to, że pojedyncze długie frazy kluczowe zazwyczaj mają dużo niższą liczbę wyszukiwań od słów kluczowych składających się z 1 lub 2 słów. Warto się jednak nad nimi pochylić, bo w przypadku pozycjonowania long tail cena za pozyskanie klienta potrafi być istotnie niższa.

Średnia długość zapytania do Google rośnie od lat.

dlugość zapytania w google

Łatwiej wypozycjonować niszowe frazy

Załóżmy, że prowadzisz warsztat samochodowy we Wrocławiu, który specjalizuje się w naprawie marek francuskich. Jeszcze kilka lat temu warto byłoby szukać swojej szansy ze słowem „warsztat samochodowy”, które jest wyszukiwane 22200 razy miesięcznie. Po wpisaniu w okno wyszukiwania słowa „warsztat samochodowy” Google zwraca około 10 milionów stron internetowych.
warsztat samochodowy frazy

Aby znaleźć się w Top10, musiałbyś pokonać wszystkie 10 milionów serwisów. To trudne i kosztowne. Ponieważ Twoja firma działa na wrocławskim rynku, zdecydowanie lepiej jest wybrać bardziej szczegółową frazę np. „warsztat samochodowy Wrocław” z 1900 wyszukiwaniami. To prawda – ma ona znacznie mniej wyszukiwań, ale i znacznie mniejszą  konkurencję. Nie trzeba się ograniczać do jednej frazy. W długim ogonie mogą być ich dziesiątki (czasami setki i tysiące). W przypadku warsztatu można by rozważyć frazy z tabeli obok.

frazy z długiego ogona
Wypozycjonuj swoja stronę na szczegółowe frazy

Większa szansa na konwersję w pozycjonowaniu na długi ogon

Niszowe frazy z długiego ogona są wyszukiwane przez klientów w innym momencie ich cyklu zakupowego. Zazwyczaj mają oni bardziej sprecyzowane oczekiwania od klientów, którzy korzystają z ogólnych fraz. Dlatego większe są szanse na dokonanie przez nich zakupu. Niezależnie od typu ruchu (wyszukiwanie organiczne czy płatne) słowa kluczowe generujące dużą liczbę odwiedzin niekoniecznie są słowami, które przynoszą sprzedaż.

Wracając do naszego przykładu wrocławskiej firmy – nie można przewidzieć, czego dokładnie szukają użytkownicy, którzy wpisują w Google frazę „warsztat samochodowy”. Nie wiemy, jaką naprawę chcą wykonać, jaki mają samochód, wreszcie w jakiej lokalizacji się znajdują. Ta fraza jest zbyt ogólna i nie daje wystarczających informacji na temat intencji użytkowników. Natomiast gdy ktoś szuka konkretnej frazy „serwis renault Wrocław”, wiemy, czego potrzebuje. Odwiedzający korzystający z takich konkretnych haseł będą prawdopodobnie bardziej konwertować (czyli zmieniać się) w Twoich klientów niż użytkownicy wpisujący ogólne słowa kluczowe.

Jak długi jest długi ogon?

Ile ruchu mieści się w ogonie? Zgodnie z badaniami Hitwise opublikowanymi na blogu MOZ, długie słowa kluczowe mogą odpowiadać nawet za 70% całego ruchu w wyszukiwarce.
wykres pozycjonowanie long tail

Trochę historii związanej z SEO long tail

Koncepcję długiego ogona sformułował Chris Anderson w październiku 2004 w artykule dla magazynu Wired, opisując pewne modele biznesowe, zaobserwowane w działalności takich firm jak Amazon czy Netflix. Pisał między innymi:

Według teorii długiego ogona nasza kultura i gospodarka w coraz mniejszym stopniu skupiają się na stosunkowo niewielkiej liczbie hitów (głównych produktów i rynków) na początku (czele) krzywej popytu, a w coraz większym stopniu kierują się ku ogromnej liczbie nisz w dolnej części (ogonie) tej krzywej. (…) Te miliony nisz tworzą długi ogon, który był do niedawna zaniedbywany na korzyść hitów z czoła.

Źródło: wired.com

Zwiększ widoczność swojej strony na słowa kluczowe z długiego ogona!

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego lub serwisu o różnorodnej tematyce, sprawdź na ile haseł możesz być widoczny w wyszukiwarce – zapytaj nas o ofertę long tail SEO. Taka strategia pozycjonowania zapewni Ci wartościowy i dobrze konwertujący ruch dużo bardziej odporny na zmiany w algorytmach Google, niż ten pochodzący z kilku popularnych fraz.
Zapytaj nas o wycenę long tail SEO

POZYCJONOWANIE YOUTUBE

YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Czynniki wpływające na pozycje filmów różnią się nieco od tych stosowanych w wyszukiwarce Google, choć także w tym przypadku najważniejszy będzie dobór odpowiednich słów kluczowych. Wybrane frazy powinny się pojawić w opisie filmu kilka razy, a samo wideo nie powinno być zbyt krótkie. Sprawdzone metody to wgrywanie filmów w jakości HD, usuwanie zbędnych przerw, stosowanie niestandardowych miniatur oraz kart, czyli małych przycisków informacyjnych, zawierających linki do powiązanych filmów, witryn czy ankiet.

Słowa kluczowe pozwalają wyszukiwarce YouTube w lepszym zorientowaniu się w zakresie tematyki treści filmu. Frazy należy zamieścić w nazwie pliku, tytule filmu i opisie (najlepiej długim). Aby jeszcze bardziej ułatwić dostęp do zawartości, można przesłać napisy do filmu, a także stworzyć post na blogu kierowany na to samo słowo kluczowe i zamieścić w nim film. Kolejny istotny element to interakcje z widzami – odpowiedzi na komentarze pozwalają na uzyskanie większej liczby reakcji. Więcej o pozycjonowaniu YouTube

POZYCJONOWANIE LOKALNE

Lokalne SEO różni się od przeciętnej strategii SEO, a lokalne wyniki wyszukiwania zmieniają się szybciej niż inne. W przypadku stron lokalnych firm mniejsze znaczenie ma duża liczba linków, a większe lokalne opinie i wizytówka w Google Moja firma.

Taka wizytówka powinna mieć długi, unikalny opis, odpowiednio dobrane kategorie, sporo zdjęć. Ważne są także lokalny numer telefonu, adres firmy, godziny otwarcia. Należy pamiętać, aby te same dane znalazły się także na stronie internetowej wraz z mapą Google z zaznaczoną lokalizacją.

Istotny wpływ na ranking wyszukiwania lokalnego mają recenzje, szczególnie te w Google Maps. Dobrym sposobem jest po prostu poproszenie zadowolonych klientów o wystawienie recenzji.

opinie-min

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie regionalne to zespół działań, których celem jest umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w rankingu Google na zapytania związane bezpośrednio z określoną lokalizacją. Wpisując do wyszukiwarki frazę fryzjer Wrocław, internauta otrzyma adresy URL właścicieli salonów fryzjerskich, którzy prowadzą działalność w tym mieście.

Lokalne pozycjonowanie to również obecność w Google Maps. Posiadając zoptymalizowaną i odpowiednio wypromowaną w Mapach Google wizytówkę, klient będzie mógł za pomocą jednego kliknięcia umówić się na wizytę, przeczytać opinie innych internautów lub wyznaczyć najkrótszą trasę, dzięki której bez problemów dotrze do zakładu fryzjerskiego. SEO lokalne pozwala promować swoją działalność na obszarze: miasta, gminy, powiatu, województwa, regionu.

Pozycjonowanie w Google Maps

To podejmowanie działań SEO mających poprawić pozycję strony na Mapach Google. Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma daje dużą przewagę małym, lokalnym firmom, gdyż użytkownicy mogą bez problemu znaleźć lokale i sklepy w pobliżu miejsca, w którym się aktualnie znajdują.

Prowadząc działalność na rynku regionalnym, należy skoncentrować się na klientach, którzy szukają produktów lub usług w najbliższej okolicy. Google obserwuje wzrost liczby zapytań lokalnych wpisywanych przez internautów, przedstawia więc spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Pozycjonowanie w Mapach Google pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną na lokalnym rynku.

co to jest pozycjonowanie lokalne
Chcesz być widoczny na Mapach Google?

SEO lokalne to przewaga dla małych firm

Strategię pozycjonowania regionalnego polecamy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Świadczenie usług lub sprzedaż produktów na ograniczonym obszarze wymaga dotarcia do klientów znajdujących się w pobliżu lokalu lub siedziby firmy. Jeśli ktoś prowadzi sklep we Wrocławiu, nie interesuje go dotarcie do osób z Poznania, Warszawy czy Krakowa. Z tego względu dobór słów kluczowych z lokalizacją (np. naprawa obuwia Wrocław) to najskuteczniejsza metoda promowania regionalnej działalności w internecie.

Ponadto przy odpowiednich działaniach SEO wysokie pozycje dla fraz lokalnych mogą się przełożyć na ranking ogólnych słów kluczowych w danej lokalizacji. Oznacza to, że wyświetlimy się klientom z naszej okolicy, którzy wpisują w wyszukiwarce Google słowa kluczowe niezawierające lokalizacji (np. naprawa obuwia). Takie techniczne aspekty pozycjonowania lokalnego pozwalają osiągnąć sukces nawet bez dysponowania dużym budżetem (frazy ogólne są konkurencyjne i wysoko wyceniane).

pozycjonowanie google maps

Korzyści płynące ze strategii local SEO

  • Pozyskanie klientów znajdujących się w pobliżu naszej lokalizacji,
  • Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku,
  • Budowanie pozycji w regionie,
  • Niski koszt dotarcia i pozyskania nowych klientów,
  • Większa efektywność – osiągniecie pozycji w TOP10 przy niższym budżecie,
  • Zadowalający zwrot poniesionej inwestycji.
pozycjonowanie lokalne jak działa
Bądź widoczny w Google dla klientów z Twojej okolicy!

Docieraj do użytkowników mobilnych dzięki Google Maps

Trendy w sposobie wyszukiwania zmieniają się na korzyść mobile – coraz większa liczba użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Według StatCounter w 2016 r. ruch mobilny stanowił 39% całego ruchu w Internecie i wzrósł o 21% w porównaniu do 2015 r. Urządzenia mobilne ułatwiają przede wszystkim poszukiwanie informacji, które potrzebne są użytkownikowi tu i teraz. Korzystają na tym lokalni przedsiębiorcy, którzy zadbali o dobre wypozycjonowanie na Mapach Google. Dlaczego?

Użytkownik znajduje się w mieście, którego nie zna. Chce zjeść dobry obiad, więc wyciąga z kieszeni telefon i wpisuje do wyszukiwarki np. pizza Poznań lub pizza blisko mnie. Wyświetlone zostają lokale gastronomiczne znajdujące się najbliżej głodnego klienta. Im lepszą pozycję zajmuje wizytówka na mapach, tym większa szansa, że pojawi się jako pierwsza. W ten sposób lokalny przedsiębiorca może docierać do osób zainteresowanych jego działalnością.

Jak przebiega pozycjonowanie strony na lokalnym rynku?

Jeszcze przed podpisaniem umowy przeprowadzamy keywords research, wyszukując różne warianty słów kluczowych, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki Google. Naszym klientom umożliwiamy promocję strony na frazy zawierające:

  • miejscowość – strzyżenie trawników Wrocław,
  • województwo – usługi budowalne Dolny Śląsk,
  • dzielnicę – nowe mieszkania na Partynicach,
  • region lub obszar geograficzny – domki do wynajęcia na Kaszubach.
pozycjonowanie regionalne

Indywidualny opiekun przygotuje dla serwisu strategię pozycjonowania regionalnego. W pierwszym etapie przeprowadzony zostanie audyt SEO. Jego efektem będą zalecenia dotyczące optymalizacji technicznej oraz optymalizacji treści. Proponowane zmiany będą obejmować m.in.: metaznaczniki, nagłówki, dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych, rozbudowę treści na poszczególnych podstronach i ich nasycenie lokalnymi słowami kluczowymi. Istotne jest również posiadanie konta w usłudze Google Moja Firma oraz osadzenie mapy Google z lokalizacją firmy na stronie internetowej.

Zaufaj profesjonalistom od pozycjonowania lokalnego

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Pod koniec 2015 r. Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki mechanizm geolokalizacji, czyli personalizowanie wyników wyszukiwania w oparciu o lokalizację użytkownika. W październiku 2017 r. mechanizm ten został jeszcze udoskonalony. Konsekwencją tej zmiany w algorytmie są różnice w rankingu na frazy ogólne w przypadku wyszukiwania dokonanego w różnych miejscach. Inne strony pojawią się w wyszukiwarce na frazę usługi budowlane wpisaną przez internautę z Kalisza, inne osobie remontującej dom w Poznaniu.

Geolokalizacja ma wpływ na budżet przeznaczany na pozycjonowanie sklepu działającego na lokalnym rynku. Frazy ogólne są droższe i bardziej konkurencyjne, ponieważ są wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników niż słowa kluczowe z lokalizacjami oraz konkurują o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania z większą liczbą serwisów. Na przykład:

  • kwiaciarnia – 60,5 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia Wrocław – 6,6 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia we Wrocławiu – 40 wyszukań miesięcznie.

Osobie przebywającej we Wrocławiu, która wpisze do wyszukiwarki frazę kwiaciarnia, wyświetlą się strony internetowe kwiaciarni ze stolicy Dolnego Śląska oraz być może z pozostałych miast lub regionów. Natomiast na mapce pomiędzy wynikami organicznymi zaznaczone zostaną lokale z Wrocławia, a nie z całej Polski. W przypadku wpisania słowa kluczowego z lokalizacją użytkownikowi pokażą się wyłącznie kwiaciarnie z Wrocławia. W obu wyszukaniach część wyników w TOP10 będzie identyczna.

Co to oznacza? Prowadząc działalność na lokalnym rynku i wiedząc, jak działa mechanizm geolokalizacji, nie warto korzystać z fraz ogólnych. Są one zdecydowanie droższe i mocno konkurencyjne, dlatego osiąganie zadowalających pozycji będzie procesem długotrwałym. Lepszą strategią jest SEO lokalne mające ogromny potencjał dla rozwoju biznesu i docierania do klientów z określonego obszaru.

Pozycjonowanie serwisu na różne lokalizacje

Usługa local SEO kierowana jest także do właścicieli sieci sklepów, punktów usługowych lub oddziałów znajdujących się na terenie różnych miast i województw. Firma posiada jedną stronę internetową, ale kilka fizycznych lokalizacji – każdą z nich należy pozycjonować osobno, nie narażając serwisu na utratę pozycji na frazy ogólne lub związane z główną lokalizacją.
strategia local seo

W tym przypadku podejmujemy się realizacji taktyki pozycjonowania regionalnego, polegającej na stworzeniu osobnych landing page dla każdego oddziału. Informacyjne strony pomogą pozycjonować frazy z lokalizacjami oraz przekazywać klientom dane dotyczące konkretnego oddziału – godzin pracy, wskazówek dojazdu, ofert specjalnych. Każdy landing page zostaje zoptymalizowany pod słowa kluczowe odpowiadające danej miejscowości. Tworzone są także indywidualne konta Google Moja Firma dla wszystkich placówek stacjonarnych.

Przyjęcie takiej strategii local SEO pozwala na skuteczne i bezpieczne promowanie w Internecie przedsiębiorstw działających na kilku regionalnych rynkach. Pozycjonowanie jednej strony na różne lokalizacje byłoby działaniem nieefektywnym i wymagającym przeznaczenia dużego budżetu na działania reklamowe.

Usługa Google Moja Firma a SEO lokalne

Coraz więcej użytkowników korzysta z Map Google do poszukiwania lokalnych przedsiębiorstw. Dzięki darmowej usłudze Google Moja Firma można oznaczyć prowadzoną działalność w miejscu, w którym znajduje się sklep lub siedziba firmy. Następnie istnieje możliwość dodania wielu informacji skierowanych do klientów: godzin otwarcia, telefonu kontaktowego, adresu strony internetowej, zdjęcia wnętrza lokalu lub sprzedawanych produktów. Od niedawna można także opublikować wpis zachęcający np. do skorzystania z oferty specjalnej.

Oprócz danych ustawianych przez właściciela firmy na wizytówce w Google Maps pojawiają się również opinie użytkowników Google i recenzje zaciągane z innych portali np. Facebooka lub Booking.com w przypadku profili hoteli. Średnia ocena przyznana przez internautów danemu przedsiębiorstwu wpływa na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto zadbać także o swoją reputację na Mapach Google i odpowiadać na komentarze, które pozostawiają klienci.

pozycjonowanie artefakt

Jakie korzyści przynosi posiadanie wizytówki Google Maps?

Założenie konta Google Moja Firma zajmuje jedynie kilka minut. Wizytówka pojawi się na mapie po weryfikacji profilu. Najczęściej na adres siedziby firmy przesyłana jest pocztówka z kodem, który należy wpisać w panelu administracyjnym. Po dopełnieniu formalności przedsiębiorstwo staje się widoczne dla użytkowników i zaczyna uzyskiwać korzyści w postaci:

  • pozyskiwania użytkowników poszukujących lokalnych sklepów i firm,
  • otrzymywania darmowego contentu (np. zdjęć i rekomendacji) przesyłanego przez lokalnych przewodników,
  • wyświetlania się nawet w kilku miejscach w wyszukiwarce – w postaci tradycyjnego wyniku wyszukiwania, w sekcji wyników lokalnych (local pack) oraz w sekcji wizytówek Google Maps (po prawej stronie ekranu),
  • budowania przewagi na lokalnym rynku,
  • zwiększania widoczności serwisu w sieci.

Realizując strategię pozycjonowania lokalnego, zawsze dbamy o obecność i dobrą pozycję wizytówki klienta na Mapach Google.

Buduj przewagę swojej firmy na lokalnym rynku!

Rozwijaj działalność z local SEO!

Właścicielom lokalnych sklepów i firm usługowych korzystającym z Google Maps pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Wzrost widoczności strony internetowej, docieranie do szerokiego grona użytkowników, większa liczba zapytań telefonicznych – to wszystko prowadzi do uzyskiwania celów biznesowych – sprzedaży, przychodów, rozwoju działalności. Nasze doświadczenie z zakresu realizacji strategii lokalnego SEO oraz Państwa wiedza dotycząca branży połączone razem dadzą zadowalające efekty i umocnią Państwa pozycję na regionalnym rynku!

POZYCJONOWANIE ZAGRANICZNE

E-commerce daje nieograniczone możliwości w zakresie obszaru prowadzenia działalności. Sklep internetowy może obsługiwać klientów z całej Polski, Europy, a nawet i świata. W przypadku chęci wejścia na zagraniczne, internetowe rynki, należy zadbać nie tylko o dopasowanie oferty, przygotowanie obcojęzycznych treści, uwzględnienie przepisów obowiązujących w danym państwie. Istotne jest również dostosowanie serwisu pod zagraniczną wersję wyszukiwarki Google, np. google.de, google.co.uk, google.cz.

Pozycjonowanie firmy w zagranicznych wersjach wyszukiwarki Google nie różni się niczym specjalnym od pozycjonowania strony w google.pl. Czynniki rankingowe wpływające na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania są takie same, inna jest jedynie specyfika rynku, na którym planujemy rozpocząć działalność. Np. chcąc zaistnieć na niemieckim rynku sklepów sportowych, musimy liczyć się z liderami od lat stosującymi działania SEO. Zajęcie dobrej pozycji w niektórych przypadkach zajmie wiele miesięcy, a reklama internetowa może generować wysokie koszty pozycjonowania.

Google dominuje na zagranicznych rynkach, dlatego pozycjonowanie zagraniczne należy realizować z uwzględnieniem wytycznych SEO tej najpopularniejszej wyszukiwarki. (https://www.statista.com/statistics/220534/googles-share-of-search-market-in-selected-countries/)

Na zagranicznym rynku można działać za pomocą subdomeny, obcojęzycznych podstron lub osobnego serwisu. Wybór jednego z rozwiązań będzie wpływał na skuteczność procesu zwiększania widoczności w wyszukiwarce. Najbardziej kosztowne jest uruchomienie nowej strony na odrębnej domenie najlepiej z rozszerzeniem charakterystycznym dla danego rynku, np. domena.de, domena.it, domena.co.uk, co zwiększa zaufanie zagranicznych użytkowników. Z kolei pozycjonowanie subdomeny lub podstrony w zagranicznym Google, chociaż tańsze, może okazać się mało efektywne.

Strategie pozycjonowania zagranicznego

1) Domeny krajowe (domena.de)

  • Zalety:
    • Jednoznaczne kierowanie geograficzne
    • Większe zaufanie na danym rynku do firmy z lokalną domeną
    • Większe bezpieczeństwo pozycjonowania (wynikające z rozdzielności domen)
    • Lokalizacja serwera jest nieistotna
  • Wady:
    • Rygorystyczne (niekiedy) wymagania dotyczące domen ccTLD (Krajowa domena najwyższego poziomu)
    • Możliwa ograniczona dostępność nazw

2) Subdomeny (de.domena.com)

  • Zalety:
    • Można stosować kierowanie geograficzne w Google Search Console
    • Pozwala na różne lokalizacje serwerów
  • Wady:
    • Po samym adresie URL użytkownicy mogą nie rozpoznać kierowania geograficznego (Czy „de” to język, czy kraj?)
    • W razie problemów dla jednej wersji istnieje pewne prawdopodobieństwo kary dla całej domeny

3) Podkatalogi (domena.com/de)

  • Zalety:
    • Można stosować kierowanie geograficzne w Google Search Console
  • Wady:
    • Po samym adresie URL użytkownicy mogą nie rozpoznać kierowania geograficznego
    • Roboty Google potrafią źle interpretować kierowanie geograficzne dla katalogów
    • W razie problemów dla jednej wersji istnieje duże prawdopodobieństwo kary dla całej domeny
    • Jedna lokalizacja serwera

 

Analiza konkurencji na zagranicznym rynku

Zanim zaprojektujemy stronę internetową, warto przeanalizować ranking wyników dla przynajmniej kilku powiązanych z branżą słów kluczowych. Jeśli w ścisłej czołówce pojawiają się mocne, długo istniejące w sieci, wartościowe domeny, zdobycie zaufania wyszukiwarki oraz użytkowników będzie wymagało podejmowania intensywnych działań z zakresu pozycjonowania oraz ePR. A dodatkowo w przypadku rynków, na których SEO rozwija się już od dawna (np. USA, Wielka Brytania), w naturalny sposób konkurencja będzie silniejsza i bardziej świadoma konieczności optymalizacji serwisu internetowego zgodnie z wytycznymi dla webmasterów.

Ważnym elementem pozycjonowania zagranicznego jest również odpowiedni wybór wyszukiwarki – w przypadku kampanii skierowanej na Europę Wschodnią, nie należy zapominać o Yandexie, a próbując wejść na rynek czeski, warto wziąć pod uwagę m.in. Seznam.

SEO zagraniczne koncentruje się m.in. na takich działaniach jak:

  • Dobór obcojęzycznych słów kluczowych dopasowanych do specyfiki zagranicznego rynku,
  • Przygotowanie i zoptymalizowanie treści w języku rynku, na którym będzie pozycjonowana strona internetowa,
  • Ustawienie metatagów, określenie deklaracji językowej za pomocą atrybutu hreflang,
  • Pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących z zagranicznych domen tematycznych,
  • Określenie odpowiedniej lokalizacji geograficznej w narzędziu Google Search Console.

Optymalizacja strony pod obcojęzyczną wersję wyszukiwarki

optymalizacja strony za granica duzy

W dużym uproszeniu można zakładać, że aby strona pojawiła się wysoko np. w wynikach wyszukiwania Google.de, powinna zostać uznana za „niemiecką”. W związku z tym w serwisie należy unikać elementów w języku polskim, a stosować jak najwięcej w j. niemieckim. Witrynę należy również wypełnić ciekawą, wartościową treścią, nasyconą słowami kluczowymi i interesującą dla użytkowników. Korzystanie z połowicznych rozwiązań, np. strona w języku angielskim (zamiast stricte w tym, którym posługują się klienci na terenie danego kraju) niestety nie przyniesie oczekiwanych korzyści.

Dobór słów kluczowych na zagranicznym rynku

Precyzyjny dobór fraz może stanowić trudność w pozycjonowaniu zagranicznym. Najczęściej popełniany błąd to proste tłumaczenie wykorzystywanych w polskiej kampanii SEM lub SEO słów kluczowych. Ze względu na to, że każdy język posiada sporą grupę idiomów, wyrażeń potocznych czy specyficznych związków wyrazowych, należy przeprowadzić dość szeroką analizę, by wytypować poprawne i wartościowe frazy, by np. pozycjonowanie w google co.uk strony internetowej było skuteczne.

dobor slow kluczowych zagranica duzy

Strategia Link Buildingu w zagranicznym SEO

link building zagranica duzy

Kluczowym elementem jest pozyskiwanie backlinków z domen o właściwej dla pozycjonowanego obszaru wersji językowej oraz geograficznej lokalizacji. Najczęściej wiąże się to z budową tematycznego, dedykowanego zaplecza oraz pozyskiwaniem linków z blogów, forów, katalogów tematycznych i uznanych za wartościowe w danej branży na zagranicznym rynku. Aby cały proces był możliwie jak najbardziej zbliżony do naturalnego, należy zadbać o zróżnicowanie źródeł linków.

Decydując się na pozycjonowanie stron za granicą, należy uzbroić się w cierpliwość. Efekty z podejmowanych działań SEO pojawią się dopiero po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach. Jeśli na zagranicznym rynku działalność prowadzą silni gracze, osiągnięcie wysokiej i zadowalające pozycji w wyszukiwarce Google będzie wymagało podejmowania intensywnych i regularnych działań zwiększających widoczność strony internetowej.

POZYCJONOWANIE SEZONOWE

Wiele branż charakteryzuje się sezonowością, a działający w nich przedsiębiorcy mogą liczyć na zadowalający zysk, jeśli odpowiednio przygotują się do okresu zwiększonej sprzedaży. Ze względu na specyfikę procesu pozycjonowania, chcąc zwiększyć widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, działania promocyjne należy podjąć kilka miesięcy przed szczytem sezonu. Strategia SEO sezonowego koncentruje się na stosowaniu fraz tymczasowych i okolicznościowych oraz nienagannej technicznej optymalizacji serwisu.

Sezonowość branży sprawdzimy w narzędziu Google Trends. Fraza „narty sklep” cieszy się największą popularnością w styczniu i w lutym.

Sezonowe słowa kluczowe należą do fraz z długiego ogona (long tail), które składają się z kilku słów. Tego typu wyrażenia charakteryzują się największym potencjałem do generowania konwersji w szczycie sezonu. Weryfikując dane z narzędzi pokazujących popularność fraz (np. Planera słów kluczowych Google), należy pamiętać, że miesięczna liczba wyszukań poza sezonem będzie bardzo niska (czasem nawet zerowa), dlatego roczna średnia liczba wyszukań będzie zaniżona w stosunku do tego, ile razy fraza jest wyszukiwana w szczycie sezonu.

Za pomocą narzędzia Ubersuggest sprawdzimy popularność słów kluczowych w poszczególnych miesiącach. Średnia miesięczna liczba wyszukań frazy „narty sklep” wynosi 720, natomiast w szczycie sezonu fraza jest wpisywana nawet 2 400 razy do wyszukiwarki Google.

Przykłady sezonowych słów kluczowych:

  • Frazy okolicznościowe związane z określonym wydarzeniem – Halloween 2019, bilety semKRK#12, wystawa kotów Wrocław październik 2019,
  • Słowa kluczowe wyznaczające trendy – modne sandały 2019, aranżacje łazienek lato 2019, urlop w 2019 r., ranking prezentów gwiazdkowych 2019,
  • Frazy cyklicznie wpisywane do wyszukiwarki przez internautów – jaki prezent pod choinkę wybrać, prezenty bożonarodzeniowe dla mamy, najlepsze ciasto na święta.

Sezonowe SEO wymaga podejmowania regularnego pozycjonowania strony (dodawania treści, optymalizowania serwisu, pozyskiwania linków zwrotnych) ze zwróceniem uwagi na zintensyfikowanie działań tuż przed sezonem. Najpóźniej 2-3 miesiące przed okresem zwiększonej sprzedaży należy podjąć wzmożone prace nad zwiększaniem widoczności firmy w internecie.

Przygotowując się do sezonu, warto także mieć na uwadze, aby wstrzymać się z wprowadzaniem większych zmian w serwisie lub sklepie internetowym. Przejście na nowy system CMS, wdrożenie nowego layoutu, rozbudowanie funkcjonalności może wywołać pojawienie się nieoczekiwanych problemów. Konieczne prace programistyczne często wymuszają wyłączanie strony, a to niekorzystnie wpływa na sprzedaż w szczycie sezonu oraz na pozycjonowanie strony w Google.

Szkolenia SEO

Wiedza na temat optymalizacji i pozycjonowania serwisów internetowych szczególnie przydaje się przedsiębiorcom działających w e-commerce, marketingowcom oraz freelancerom prowadzącym własne strony internetowe. Znajomość czynników wpływających na pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania pomaga zwiększać widoczność witryny i osiągać zakładane cele biznesowe. Sama obecność w internecie już nie wystarcza – sukces zależy od rozpoznawalności brandu i docieraniu do użytkownika w momencie, w którym rozpoczyna wyszukiwanie interesujących go produktów lub usług.

Od kilku lat z prowadzimy szkolenia SEO i kursy z pozycjonowania. Edukujemy naszych klientów oraz organizujemy spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji w zakresie marketingu internetowego. Odwiedzamy największe miasta Polski, opowiadając o skutecznej optymalizacji witryny. Dzielimy się naszym doświadczeniem, przeprowadzonymi badaniami oraz rozległą wiedzą z zakresu SEO, którą zdobywamy podczas codziennej pracy związanej z dostosowywaniem stron do wymogów wyszukiwarki Google.

Dlaczego warto zapisać się na kurs pozycjonowanie stron? SEO szkolenie pozwoli:

  • Zrozumieć specyfikę działań podejmowanych w ramach marketingu online,
  • Zdobyć wiedzę z zakresu optymalizacji i pozycjonowania serwisów www,
  • Rozwinąć kompetencje w zakresie nowoczesnych sposobów reklamy w internecie,
  • Poznać skuteczne strategie, narzędzia oraz metody pomagające uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce,
  • Zapoznać się z najlepszymi sposobami mierzenia efektów pozycjonowania stron.

Prowadzenie szkolenia powierzamy doświadczonemu specjaliście SEO, który specjalizuje się w danej dziedzinie: pozycjonowaniu sklepów, content marketingu, analityce internetowej, lokalnym SEO, pozycjonowaniu na długi ogon. Prowadzący przedstawiają teorię w praktyczny sposób – omawiają przykłady, case’y, organizują ćwiczenia i warsztaty. Program kursu dopasowany jest do poziomu wiedzy słuchaczy oraz obejmuje przede wszystkim zagadnienia cieszące się największym zainteresowaniem uczestników szkolenia.

Opinie naszych klientów

Alicja Kosztela

8 miesięcy temu

Mogę bez najmniejszej wątpliwości polecić usługi tej firmy każdemu, kto chce wypromować się w internecie.
Mam sklep internetowy z kosmetykami i jestem bardzo zadowolona z efektów SEO. Wcześniej praktycznie nie miałam sprzedaży. Trochę trwało, aż strona zaczęła wychodzic w googlu i zaczynałam mieć wątpliwości, czy opłaca się płacić za kolejne miesiące, ale cierpliwość się opłaciła i klienci zaczęli spływać do sklepu.

Pure Vent

8 miesięcy temu

Przejrzysta umowa, bardzo dobry kontakt telefoniczny, e-mail i to co najważniejsze bardzo szybkie efekty pozycjonowania. Jeżeli zaczynasz ``przygodę z firmą`` na początkowym etapie pomyśl o stronie internetowej i jej pozycjonowaniu. Jest to najlepsza droga aby Twoja firma zaczęła istnieć na rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z firmą Artefakt i to nie tylko ze względu na wyniki ale również na kompleksową obsługę.

Małgorzata Wojciechowska

8 miesięcy temu

Z cała odpowiedzialnością mogę polecić Artefakt. Od dwóch lat wspólpracuję z tą firma, jestem bardzo zadowolona z usług jakie świadczy i pełnego profesjonalizmu. Szczególne podziękowania dla Pani Kasi Domańskiej, za przemiły kontakt, pomoc, rzetelność i ogromne zaangażowanie, co wszystko razem przekłada się na doskonałe wyniki pozycjonowania i świetną współpracę. Polecam wszystkim.