Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatniePrawda o szybkim pozycjonowaniu jest taka, że zaledwie ułamek serwisów może osiągnąć wzrosty w bardzo krótkim czasie (szczególnie w kontekście wartościowego ruchu organicznego). Już na początku musimy powtórzyć – zazwyczaj efekty pozycjonowania pojawiają się po dłuższym okresie! Tylko mocne domeny mogą liczyć na szybkie efekty, ale powiedzmy sobie szczerze – już wcześniej mocno inwestowały w swoje strony i działania SEO.
Zanim przejdziemy do podsumowania efektów, przedstawmy naszego bohatera case study – Konesera. Koneser, a właściwie Centrum Praskie Koneser, to unikatowe miejsce na mapie Polski. Obiekt, znajdujący się na terenie zabytkowej Wytwórni Wódek „Koneser”, jest pierwszym kulturalno-rozrywkowym centrum w stolicy. Kompleks znajduje się na warszawskiej Pradze i oferuje wiele atrakcji dla osób w różnym wieku. W środku odnajdziemy restauracje, puby i kawiarnie, a wśród nich miejsca docenione przez Przewodnik Michelin (fr. Guide Michelin) czy Gault&Millaut. Można spotkać się tu na kawę z przyjaciółmi, spotkanie biznesowe, randkę czy rocznicę ślubu.W postindustrialnej przestrzeni Konesera zrobimy zakupy w supermarketach, obejrzymy wystawę sztuki, skorzystamy z usług fryzjera, a także kupimy ubrania i książki. Obiekty mieszące się w Koneserze kompleksowo zadbają o nasze potrzeby – zdrowie i urodę czy rozrywkę. W Centrum Praskie Koneser zarezerwujemy nocleg oraz wynajmiemy pięknie zaprojektowane wnętrza biurowe. Na terenie obiektu skorzystamy z myjni samochodowej, klubu fitness oraz centrum medycznego. Atutem miejsca jest doskonała lokalizacja i bliskie sąsiedztwo najważniejszych punktów Warszawy.
Plac Konesera i jego wnętrza to również przestrzeń kreatywna dla dorosłych i dzieci. Prawie 7000 m kw. powierzchni eventowych pozwala na organizację imprez w samym centrum stolicy m.in. koncertów, spektakli teatralnych, festiwali, konferencji, targów i wystaw. Centrum Praskie Koneser to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy Warszawy i dzielnicy Pragi, jak i turyści mogą fantastycznie spędzić wolny czas. Szczególnie że oferta kompleksowej przestrzeni kulturalno-rozrywkowej dynamicznie się zmienia i jest wyjątkowo bogata.
Wyzwaniem, przed którym postawił nas Koneser, było przyciągnięcie nowych klientów – zarówno mieszkańców miasta Warszawa, jak i turystów przyjeżdzających do stolicy w poszukiwaniu ciekawych miejsc i rozrywki. Zanim jednak przejdziemy do wyników naszych działań, opiszemy, co zrobiliśmy na stronie, jak wyglądał proces pozycjonowania i jakie wyznaczyliśmy cele.
Aby skutecznie przeprowadzić proces pozycjonowania należy poznać specyfikę klienta i przeanalizować jego branżę. Pozycjonowana domena koneser.eu to nie e-commerce ani klasyczna strona usługowa. Punktem wyjścia pozycjonowania było zrozumienie koncepcji działania Centrum Praskiego Koneser i spełnianych przez niego potrzeb, a także zlokalizowanie potencjalnych odbiorców i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są i czego szukają.
Na tym etapie konieczne było sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe i gdzie domena już się pokazuje w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne również było zbadanie profilu linków, które stanowiło punkt wyjścia do dalszych działania off-site. Sprawdziliśmy również pozycjonowanie lokalne i widoczność centrum kulturalno-rozrywkowego i jego podmiotów (np. centrum medycznego, fitnessu, hotelu) w wizytówce Google Moja Firma. Ten etap pozwolił nam oszacować, co mogliśmy i co powinniśmy byli wykorzystać, aby zwiększyć widoczność. Potencjał firmy w Internecie to również znalezienie mocnych stron działalności, które dają możliwość rozwoju serwisu.
Wyznaczenie kierunku pozycjonowania jest niezwykle ważne. W tym kroku skupiliśmy się na tym, co Koneser może zaoferować grupie docelowej i oszacowaniu możliwego ruchu na stronie. Określenie potencjału witryny polega na wybraniu odpowiednich fraz pod pozycjonowanie. To także moment, w którym razem z klientem ustalamy sposób mierzenia efektów (konwersji) i kiedy będziemy mogli mówić o zadowoleniu z wyników pozycjonowania. W tym przypadku chcieliśmy osiągnąć:
Realizacja strategii pozycjonowania to najbardziej czasochłonny etap prac. Znając grupę docelową i cele klienta mogliśmy przystąpić do wprowadzania zmian na stronie. Co zrobiliśmy?
Wspólne działania z Koneser rozpoczęliśmy w maju 2021 roku. Warto przypomnieć, że domena koneser.eu to wyjątek, o którym pisaliśmy we wstępie. Rzadko zdarza się strona internetowa, której efekty pozycjonowania widać tak szybko. Dużym ułatwieniem była silna domena koneser.eu, która pozwoliła na uzyskanie błyskawicznej widoczności. W standardowym pozycjonowaniu musimy najpierw zdobyć zaufanie Google, poprawić niedociągnięcia techniczne, a dopiero potem optymalizować. W tym przypadku skupiliśmy się na ostatnim elemencie. Dzięki pomocy Klienta i jego zaangażowaniu strona pomnożyła startową widoczność (wg danych w Senuto) we wszystkich zakresach pozycji trzykrotnie i to zaledwie w 3 miesiące.
01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-3 dla 22 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 78. To wzrost o 254%!
Źródło: Senuto
01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-10 dla 107 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 324. To wzrost o 202%!
Źródło: Senuto
01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-50 dla 854 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 3197. To wzrost o 274%!
Klient pozwolił nam także podzielić się danymi z narzędzia Google Analytics. Oczywiście zaprezentowane dane dotyczą wyłącznie ruchu organicznego.
Porównywanie danych z 01.05.2021 i 01.08.2021 nie byłoby najlepszym rozwiązaniem (mimo gigantycznego wzrostu). Jeśli chcemy zachować standardy obiektywizmu, powinniśmy porównać te same okresy rok do roku. Porównaliśmy zatem 01.05.2020-31.07.2020 z 01.05.2021-31.07.2021.
Porównanie dokładnie tych samych okresów rok do roku pozwala nam wskazać skalę wzrostu. Pierwsza grafika to wykres prezentujący liczbę sesji organicznych w danym okresie w roku 2021 (niebieski) i w roku 2020 (pomarańczowy).
Źródło: Google Analytics
Dane liczbowe znajdują się poniżej:
Źródło: Google Analytics
Liczba sesji wygenerowanych w ruchu organicznym, rok do roku wzrosła z 34 174 do 112 048. To wzrost o ponad 227%! Dodatkowo cieszy nas fakt, że współczynnik odrzuceń zmalał o ponad 45%.
W porównywanym okresie nie tylko wzrosła liczba sesji organicznych. Okazuje się, że wzrósł również inny, jeszcze ważniejszy wskaźnik – liczba nowych użytkowników. Wartość ta zwiększyła się z 26 032 w roku 2020, do 80 184 w roku 2021, czyli o ponad 208%.
Źródło: Google Analytics
Czy SEO w 3 miesiące może doprowadzić do satysfakcjonujących wyników? Najczęściej nie jest to możliwe. Pozycjonowanie wymaga czasu. Okres, w którym zaczną pojawiać się satysfakcjonujące efekty, zależy od wielu czynników – najważniejsze to historia domeny, stan serwisu, budżet klienta oraz wiedza i doświadczenie specjalisty. Współpraca Artefakt.pl z Koneserem trwa niecałe 4 miesiące. Duże i szybkie wzrosty zwiastują kolejne sukcesy w pozycjonowaniu tej domeny. Opisana wyżej strategia była pierwszym krokiem do dalszych działań SEO. Nadal będziemy inwestować w dużą ilość contentu, rozbudowywanie profilu linków czy aktualizację strony. Razem z Klientem stworzyliśmy plan działania na następne miesiące, który odpowiednio realizowany powinien przynieść jeszcze większe wzrosty, którymi być może jeszcze się pochwalimy.
Dziękujemy Klientowi za możliwość udostępnienia informacji o firmie.