Wyniki organiczne, linki sponsorowane, wideo, grafiki, zakupy, mapy – lista rodzajów wyników wyszukiwania jest dość długa. W zależności od typu zapytania Google stara się przedstawić odpowiedzi w formie, która będzie najbardziej przystępna dla użytkowników. Dziś przyjrzymy się dokładniej mapom. Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps? Czy jest skuteczne? Co zrobić, by znaleźć się na pierwszym miejscu i zyskać szansę na ekspansję poza własne podwórko? Zacznijmy jednak od początku.
Dla jakich typów działalności obecność w Google Maps ma szczególne znaczenie?
Dla wszystkich! Nie przeprowadzono badań wskazujących na korelację typu działalności biznesowej z liczbą kliknięć w wyniki na mapach. Istnieją jednak branże, które same nasuwają się na myśl w związku z wizytówkami w Google Moja Firma – fryzjer, kosmetyczka, restauracja, mechanik, hotel, taxi. Cecha wspólna tych działalności? Zbliżone ceny i zakres usług w obrębie branży, brak konieczności szczegółowego analizowania oferty a przede wszystkim prowadzenie biznesu na lokalnym rynku w pobliżu miejsca naszej aktualnej lokalizacji.
Każdy przedsiębiorca, który posiada fizyczną siedzibę, sklep lub biuro, powinien dążyć do topowych pozycji w Google Maps. Obecność na mapie to doskonała szansa na promocję dla firm, które np. nie posiadają wystarczająco atrakcyjnej i dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad, by zwiększyć widoczność prowadzonego biznesu na mapach Google.