Ludzie związani z branżą SEO notorycznie powtarzają formułę: „Content is King”, co w dosłownym tłumaczeniu znaczy: „treść jest królem”. Jeszcze kilka lat temu panowało przekonanie, że im więcej znajduje się treści na stronie, tym strona jest bardziej wartościowa.Takie przekonanie doprowadziło do absurdalnych sytuacji, gdy portale tworzyły bardzo dużo nowych podstron z artykułami, których jakość pozostawiała wiele do życzenia. Jakie treści uważane są za te o niskiej jakości?
Google kieruje swoją ofertę również do przedsiębiorców, którzy samodzielnie zajmują się administracją swojego serwisu. Dlatego po dziesięciu latach postanowiono zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.
Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań. To sygnał dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych, że potencjalnym odbiorcom zależy na jak najszybszym dotarciu do interesujących ich informacji i produktów. Warto zatem przyjrzeć się pozycjonowaniu na frazy szerokie, czyli frazy z długiego ogona.
Google lubi unikalną treść na stronach internetowych. Miłość ta jest silna do tego stopnia, że na witryny, w których zostaną wykryte duplikaty treści, nakładane są kary, a ich pozycje w wynikach wyszukiwania ulegają drastycznemu pogorszeniu. Twórz więc piękne artykuły na swoją stronę!
Zanim klienci zdecydują się na zakup konkretnego produktu z naszego sklepu internetowego, najpierw muszą do niego trafić. Aby tak się stało, konieczna jest inwestycja w reklamę internetową. Dodatkowo powinniśmy zadbać o szereg czynników, które skłonią odbiorcę do zakupu i spowodują, że chętnie do nas powróci.
Każdy właściciel serwisu zabiega o to, aby linki do jego serwisu pojawiały się na jak największej liczbie cieszących się zaufaniem domen. Profil odnośników powinien być zróżnicowany. Prowadząc strategię link – building należy pamiętać o Pingwinie, który tylko czyha na nasz błąd.
Obranie niewłaściwej strategii SEO może skutkować nałożeniem kary ręcznej na naszą witrynę. Adres URL może nawet zniknąć z wyników wyszukiwania, na czym w konsekwencji ucierpi wynik finansowy przedsiębiorstwa. Jak poradzić sobie ze zdjęciem filtra?
Wyświetlanie jak najbardziej dopasowanych wyników do zapytania użytkownika oraz wybranie spośród nich najwartościowszych stron – to nadrzędy cel Google. Za jego realizację odpowiadają dwa flagowe algorytmy – Pingwin i Panda. Jeśli chcemy osiągać czołowe wyniki, z pewnością powinniśmy się z nimi zapoznać.