Inwestycja w SEO – jaki jest koszt pozycjonowania strony? - Blog Artefakt

Inwestycja w SEO – jaki jest koszt pozycjonowania strony?

/ SEO
koszty seo

Właściciele witryn, którzy dopiero zamierzają rozwinąć biznes w e-commerce, zastanawiają się, ile kosztuje pozycjonowanie i czy warto zainwestować w taką usługę. Koszty działań SEO zależą od różnych czynników, m.in. wielkości serwisu, konkurencyjności wybranych słów kluczowych, specyfiki branży, oczekiwanych efektów. Staramy się elastycznie podchodzić do oczekiwań i wymagań klientów, dlatego umowy zawierane z nami są zawsze negocjowane.

Koszty pozycjonowania w Artefakt

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. W zależności od wybranego modelu rozliczeń właściciel serwisu może płacić stałą, miesięczną opłatę za działania SEO lub dokonywać płatności jedynie wtedy, gdy specjaliści SEO osiągną pożądany efekt, np. witryna znajdzie się w TOP10 w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. U nas koszty pozycjonowania kształtują się mniej więcej następująco:

ile kosztuje pozycjonowanie

Wybierając ryczałt miesięczny, czyli stałą opłatę abonamentową, właściciel domeny musi liczyć się z kosztami pozycjonowania na kwotę min. 250 zł/mies. Jednak jeśli serwis będzie duży, a lista słów kluczowych długa, wydatki na działania SEO wzrosną. Decydując się na taki model rozliczeń, można zaplanować inwestycję na pozycjonowanie, ponieważ przez cały okres umowy stawka ryczałtu nie ulega zmianie.

Niektórzy obawiają się, że pozycjonowanie to usługa, za którą ciężko rozliczyć agencję SEO. Aktualizacje Google, działania konkurencji, ataki hakerów często uniemożliwiają zajęcie dobrej pozycji w SERP. Klient może zdecydować się na płatność za frazy (od 49 zł za 1 frazę w TOP1) lub płatność za ruch (od 0,1 do 3,00 zł za sesję). Wybierając taki model rozliczeń właściciel domeny ponosi zmienne koszty pozycjonowania zależne od efektów, które wypracowali specjaliści SEO. Z tego względu trudno jest oszacować wysokość wydatków ponoszonych w kolejnych miesiącach współpracy.

W ramach pozycjonowania świadczymy także usługi dodatkowe: audyt SEO oraz usługi doradcze SEO. Są one proponowane dla serwisów, które chcą zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i pokonać konkurencję w pogoni za TOP10. Cena audytu SEO rozpoczyna się od 1500 zł za kompletny dokument zawierający gotowe zalecenia do wdrożenia. Z kolei koszt usług doradczych to min. 500 zł. Część usług dodatkowych świadczymy w ramach umowy na ryczałt, płatności za frazy lub płatności za ruch.

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...