Google nieustannie rozwija swoje usługi, dbając także o wizytówki Google Maps. Lokalni przedsiębiorcy mogą np. skorzystać z bezpłatnego narzędzia do tworzenia prostych stron internetowych oraz publikować wpisy o charakterze ofertowym wyświetlające się bezpośrednio na profilu Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.
Publikuj wpisy na wizytówce Google Maps
1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma. Na stronie głównej oraz w menu po lewej stronie znajduje się sekcja Wpisy.
2. Po przejściu do zakładki z wpisami rozpoczynamy przygotowanie pierwszego postu. W tym celu możemy:
- Dodać zdjęcie,
- Napisać od 100 do 300 słów ciekawej treści,
- Zrobić z wpisu wydarzenie (opcja będzie działała podobnie jak wydarzenia na portalu Facebook),
- Utworzyć przycisk call to action wraz z linkiem odsyłającym np. do naszego serwisu, specjalnie przygotowanego landing page’a lub podstrony ofertowej.
3. Kliknij przycisk Podgląd, aby sprawdzić, jak wpis zaprezentuje się na wizytówce. Następnie naciśnij Opublikuj.
4. Gotowe! Twój pierwszy post po chwili pojawi się na wizytówce wyświetlonej w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.
Użytkownicy po kliknięciu w post mogą go udostępnić w wybranych social mediach, przesłać mailem lub skopiować prowadzący do niego link.