Czarne wyniki wyszukiwania w Google - Blog Artefakt

Czarne wyniki wyszukiwania w Google

10.05.2016 / SEO
Wyniki wyszukiwania

Przez ostatni miesiąc Google obrało sobie za cel eksperymenty z kolorami. Zielone albo fioletowe etykiety przy linkach sponsorowanych nie zrobiły na internautach aż tak dużego wrażenia jak czarne wyniki wyszukiwania. Użytkownicy są zszokowani i już narzekają na zmianę, choć na razie są to tylko testy i nie wiemy, czy nowe rozwiązanie zostanie na stałe wdrożone przez kalifornijskiego innowatora.

 

Czarna rozpacz internautów

Czarne tytuły w wynikach wyszukiwania jako pierwsi dostrzegli amerykańscy internauci 7 maja. Na Google Search Help Forum użytkownicy zastanawiali się, dlaczego widzą czarne linki w Google i jak mogą zmienić je z powrotem na niebieskie. Rozwiązania nikt nie znalazł, ponieważ okazało się, że zmiana koloru to po prostu nowy test koncernu.

Czarne wyniki wyszukiwania

Użytkownikom nie spodobało się nowe rozwiązanie. Dlaczego? Kiedy klikniemy w czarny link w Google, nie zmieni on koloru, więc wracając na stronę z wynikami wyszukiwania, nie zauważymy, które podstrony zostały już przez nas odwiedzone. Niebieskie odnośniki po kliknięciu zmieniały się na fioletowe, dzięki czemu od razu widzieliśmy, na których witrynach już byliśmy.

 

Czarną plagą zostały objęte wyniki organiczne, linki sponsorowane, wyniki desktopowe oraz mobilne. Dlaczego Google zdecydowało się na tak radykalny krok? Do tej pory testowano różne odcienie niebieskiego, ale zawsze odnośniki odwiedzonych stron zmieniały się na kolor fioletowy. Na razie nikt z koncernu nie skomentował, jaki jest cel prowadzonych testów.

Czarne linki w wynikach wyszukiwania

Czarny Title

Tak naprawdę na czarno zmienił się tylko tytuł strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania oraz pole rozszerzenia objaśnień. Adres URL pozostaje nadal zielony, a description szary. Nie zmieniła się także liczba wyświetlanych znaków – opis strony zajmuje ciągle dwie linijki. Jedynie czcionka została nieco zmniejszona.

Czarne tytuły w wynikach wyszukiwania

Przeglądając posty internautów, od razu rzuca się w oczy przewaga negatywnych opinii na temat wprowadzenia czarnych linków w wynikach wyszukiwania. Wiele osób zgodnie stwierdza, że to rozwiązanie utrudnia pracę tym, którzy na co dzień korzystają z wyszukiwarki. Czy Google weźmie pod uwagę zdanie użytkowników? Czarny Title sam w sobie nie jest zły, ale po kliknięciu powinien zmieniać kolor. Wtedy wszyscy byliby zadowoleni.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...