Od grudnia 2014 roku użytkownicy AdWords w Polsce mogą korzystać z narzędzia automatycznego odliczania czasu do jakiegoś zdarzenia w reklamach tekstowych w wyszukiwarce, czyli funkcji Countdown AdWords. Jest to bardzo proste w użyciu narzędzie, które pozwala uatrakcyjnić treść reklam i zachęcić do kliknięcia. Wystarczy wpisać przy tworzeniu reklamy znaki „{=”, a wyświetli się okno konfiguracji tej funkcji.
W oknie należy wybrać datę i godzinę zakończenia odliczania, termin rozpoczęcia odliczania, strefę czasową oraz język, a system automatycznie wstawi odpowiedni kod do reklamy. W efekcie reklamy, które zobaczą użytkownicy, w zależności od czasu wyświetlenia mogą wyglądać następująco:
Przy ustawianiu licznika promocji AdWords warto zwracać uwagę na liczbę znaków w reklamie, ponieważ przy zastosowaniu odliczania możliwe jest zapisanie reklamy ze zbyt dużą ilością znaków. Dzieje się tak, ponieważ nasza funkcja jest identyfikowana przy wprowadzaniu reklamy jako jeden znak. W rzeczywistości zajmuje ona do 8 znaków w języku polskim.
W praktyce sprawdziliśmy, że reklamy z tego typu licznikiem mają wyższe wskaźniki CTR i wyższe pozycje, więc warto je stosować. Przykładowo, dla naszego klienta prowadzącego salon piękności, reklamowaliśmy bon w promocyjnej cenie na popołudnie w SPA. W grupie reklam wprowadziliśmy dwa teksty reklam: jeden z funkcją countdown i drugi standardowy, z informacją o ograniczeniu czasowym oferty. Poniżej porównanie wyników obu reklam:
Jak widać reklama z funkcją countdown miała o ok. 40% wyższy CTR, niż standardowa reklama.
Countdown AWords najlepiej sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, które czasowo obniżają ceny swoich produktów oraz w przypadku jakichkolwiek ofert specjalnych czy konkursów. Tak prosty zabieg może podnieść efektywność reklamy, więc warto go stosować, jeśli to możliwe.
Również na naszym blogu
- Kupon Google AdWords 200 zł na start
- Jak wyłączyć autouzupełnianie w Google?
- Certyfikowany Partner Google - jak go otrzymać?
- Która pozycja w Google?
- Pozycjonowanie regionalne strony firmowej - porady
- Statystyki Google dla stron www - uprawnienia w GA
- Jak pozyskać klienta w internecie?
- Najlepsze narzędzia do analizy strony
- Jak szukać słów kluczowych?
- Skuteczne sposoby promocji fundacji
- Czy pozycjonowanie przez Facebook jest możliwe?
- Jak sprawdzić na którym miejscu jest strona w Google?
- Content marketing – co to?
- Jak zaznaczyć kilka miejsc na mapie Google?
- Zasada działania reinforcement algorithm
- Lokalny przewodnik Google czyli wirtualny pomocnik w Mapach Google