Ochrona konsumentów w Google AdWords - Blog Artefakt

Zmiany w polityce AdWords – koniec z reklamami wysoko oprocentowanych pożyczek

12.05.2016 / SEM
Google Adwords system reklamowy

Google po raz kolejny chce ochronić nieświadomych użytkowników przed sprytnymi reklamodawcami. Obecnie w wyszukiwarce pojawiają się linki sponsorowane prowadzące do stron oferujących produkty finansowe z wysokim oprocentowaniem lub krótkim czasem spłaty zadłużenia. Jednak od lipca w AdWords nie będą się już pojawiać reklamy prezentujące niekorzystne warunki dla konsumentów.

 

Wyszukiwarka chroni finanse użytkowników

Od 13 lipca w wynikach wyszukiwania nie będą wyświetlały się reklamy dotyczące pożyczek:

  • z okresem spłaty do 60 dni (tzw. payday loans),
  • o wysokim oprocentowaniu wynoszącym ponad 36% w stosunku rocznym (odnosi się to do Stanów Zjednoczonych).

David Graff, dyrektor ds. globalnej polityki produktowej w Google, podkreślił, że zmiany zasad promowanych treści w AdWords nie będą miały wpływu na kampanie reklamowe prowadzone przez instytucje finansowe oferujące: kredyty hipoteczne, samochodowe, studenckie, kredyty komercyjne oraz karty kredytowe.

Wyniki wyszukiwania

Zmiany w polityce AdWords pojawiają się co jakiś czas. Ograniczenia dotyczące promowanych treści zawsze są tworzone z myślą o użytkownikach. Google wychodzi z założenia, że reklamy interesujących i atrakcyjnych produktów pozwalają łączyć ludzi z marką producenta, zapewniając korzyści jednej i drugiej stronie. Kiedy internauta znajduje się na zdecydowanie gorszej pozycji niż oferent, nie otrzymuje produktu czy usługi o wartości godnej określonej zapłaty.

Reklamodawcy próbują oszukać Google, łamiąc ustanowiony regulamin. W 2015 r. wyłączonych zostało ponad 780 milionów reklam, które naruszały politykę, były związane z fałszerstwem lub phishingiem. Uniemożliwienie promowania wysoko oprocentowanych pożyczek ma także przyczynić się do zahamowania zjawiska oferowania konsumentom szkodliwych produktów finansowych.

Google AdWords

Poparcie ze strony obrońców Praw Człowieka

Wade Henderson, prezes The Leadership Conference on Civil and Human Rights, z zadowoleniem skomentował zmiany, które Google wprowadzi w polityce AdWords. Agresywne kampanie reklamowe podejmowane przez niegodne zaufania przedsiębiorstwa trudniące się udzielaniem pożyczek, od dawna zaprzątają głowę obrońców praw konsumentów. Nie zawsze użytkownik klikający w link sponsorowany ma świadomość tego, jakie koszty poniesie w związku z zaciągnięciem wysoko oprocentowanej pożyczki. Chroniąc użytkowników, koncern z Kalifornii dba także o własne interesy – nikt nie będzie mógł mu zarzucić, że przyczynia się do zawierania szkodliwych umów przez konsumentów.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...