Źródło: https://adwords.googleblog.com/2016/07/making-travel-and-shopping-easier-for.html
Na urządzeniach mobilnych Showcase Shopping Ads przyjmie formę karuzeli. Użytkownik zobaczy jedno duże zdjęcie i dwa mniejsze przedstawiające produkty odpowiadające zapytaniu. Jeśli będzie zainteresowany ofertą danego producenta, po kliknięciu w slider zostanie przekierowany do całej kolekcji. Pod grafiką pokazują się także informacje dotyczące lokalizacji najbliższego sklepu stacjonarnego, w którym dostępny będzie dany asortyment.
Korzystając z Showcase Shopping Ads, reklamodawca zostanie obciążony dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie obrazek przekierowujący do strony internetowej sprzedawcy. Opłaty nie będą naliczane za samo wyświetlenie w wynikach wyszukiwania. Na początku nowy sposób prezentacji produktów zostanie udostępniony w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Australii.
Zmiany w polityce AdWords – koniec z reklamami wysoko oprocentowanych pożyczek
13 lipca zostały wprowadzone zmiany w polityce AdWords – w wynikach wyszukiwania nie będą wyświetlały się reklamy dotyczące pożyczek:
- z okresem spłaty do 60 dni (tzw. payday loans),
- o wysokim oprocentowaniu wynoszącym ponad 36% w stosunku rocznym (odnosi się to do Stanów Zjednoczonych).
David Graff, dyrektor ds. globalnej polityki produktowej w Google, podkreślił, że zmiany zasad promowanych treści w AdWords nie będą miały wpływu na kampanie reklamowe prowadzone przez instytucje finansowe oferujące: kredyty hipoteczne, samochodowe, studenckie, kredyty komercyjne oraz karty kredytowe.
Wade Henderson, prezes The Leadership Conference on Civil and Human Rights, z zadowoleniem skomentował zmiany, które Google wprowadzi w polityce AdWords. Agresywne kampanie reklamowe podejmowane przez niegodne zaufania przedsiębiorstwa trudniące się udzielaniem pożyczek, od dawna zaprzątają głowę obrońców praw konsumentów. Nie zawsze użytkownik klikający w link sponsorowany ma świadomość tego, jakie koszty poniesie w związku z zaciągnięciem wysoko oprocentowanej pożyczki. Chroniąc użytkowników, koncern z Kalifornii dba także o własne interesy – nikt nie będzie mógł mu zarzucić, że przyczynia się do zawierania szkodliwych umów przez konsumentów.
Udoskonalenia na koncie menedżera w AdWords
Dzięki indywidualnym powiadomieniom przesyłanym przez Google dla kont menedżera można w jednym miejscu sprawdzić, co się dzieje z prowadzonymi kampaniami. Zapoznamy się z niepokojącymi alertami, dzięki którym podejmiemy działania naprawcze, a także wykorzystamy dostępne informacje do zwiększenia skuteczności linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Powiadomienia są grupowane według określonych typów – to ułatwia ich przeglądanie.