Testy Visual Sitelink w reklamach AdWords - Blog Artefakt

Testy Visual Sitelink w reklamach AdWords

24.11.2016 / SEM
Przeglądanie internetu na laptopie

Linki do podstron to jedno z rozszerzeń, z którego mogą skorzystać reklamodawcy przygotowując reklamę AdWords. Za jego pomocą można wskazać internaucie wartościowe podstrony prezentujące poszczególne produkty, ciekawe artykuły lub porady. Obecnie Google testuje Visual Sitelink. Czy przyciągną skutecznie uwagę użytkownika?

 

Obrazy w linkach do podstron

Obraz przyciąga uwagę. Google coraz częściej wykorzystuje grafikę w AdWords, by zachęcić internautów do kliknięcia w reklamę. Tekstowe reklamy w sieci reklamowej są stopniowo zastępowane przez reklamy elastyczne z grafiką. Kolejnym przykładem są testowane visual sitelinks extension. Tradycyjne tekstowe linki do podstron zostały wzbogacone o obrazki, które można przesuwać na ruchomej karuzeli w prawo i w lewo. Nowość została zaobserwowana w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Visual sitelinks

Źródło: http://searchengineland.com/google-adwords-images-sitelink-extensions-263908

 

Obrazkowe linki do podstron testowano już w 2013 r., ale po jakimś czasie Google porzuciło to rozwiązanie. Co ciekawe, Bing Ads już od ponad roku sprawdza podobną funkcjonalność. Z kolei sitelink extension w formie karuzeli były już testowane w lipcu bieżącego roku.

 

Trudno powiedzieć, czy rozszerzenie linków do podstron z obrazkami zostanie także przetestowane w desktopowym rankingu. Linki zaszyte w formie karuzeli najlepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych i dotykowych ekranach, gdzie użytkownik „manipuluje” w SERP za pomocą dłoni.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...