Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.05.2023 | czas czytania: 8 | SEM | autor: Artefakt

Reklama kawiarni w Internecie

Reklama kawiarni w Internecie

Kawiarnie i kawiarenki – miejsca krótszych lub dłuższych spotkań, tych biznesowych, z najbliższymi, czy po prostu z samym sobą – w końcu nie ma nic lepszego niż delektowanie się pyszną kawą przy książce lub pracy. Dodajmy do tego wygodne fotele, unoszący się wokół przyjemny aromat i klimatyczne światło – każdy z nas z pewnością przynajmniej na chwilę chciałby trafić do takiego miejsca.

Niestety współczesne kawiarnie, a szczególnie te lokalne mają niełatwe zadanie, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi klienta. Konkurencja jest spora, rynek zdominowały duże sieci, a w dodatku konsumenci też są bardzo wymagający – chcą otrzymywać wielkie porcje, płacić cenę niższą niż standardowa, a także znaleźć miejsce z klimatem, w którym w spokoju będzie można się zaszyć na kilka godzin lub zrobić ładne zdjęcie, by pochwalić się nim w sieci. Niełatwo sprostać takim wyzwaniom.

Co należy więc zrobić, by Twoja kawiarnia zyskała popularność, na jaką z pewnością zasługuje? Odpowiedź jest prosta: marketing online.

Marketing internetowy dla kawiarni – czy warto w niego zainwestować?

We współczesnym świecie obecność w Internecie jest niemal obowiązkowa. Reguła ta dotyczy również kawiarni. Ludzie, starsi i młodsi, wyszukują prawie każde miejsce, które chcą odwiedzić, by wcześniej móc poczytać opinie, zobaczyć zdjęcia, zapoznać się z menu lub cenami. Kawiarnia, której strony, fanpage’a lub wizytówki nie będą mogli odszukać, nie wzbudzi w nich ani zaufania, ani zainteresowania.

Bardzo duża część osób decyduje się na reklamę kawiarni jeszcze przed oficjalnym otwarciem lokalu. To bardzo dobre posunięcie, ponieważ pozwala już na samym starcie zyskać klientów i rozpoznawalność. Dodatkowo reklama w sieci pomaga poznać potrzeby konsumentów i szybciej na nie odpowiadać.

Marketing online jest więc szansą na pozyskanie nowych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku Twojej kawiarni oraz na zbieranie opinii i wskazówek na temat oferowanych przez Ciebie produktów.

źródło: www.facebook.pl

Marketing dla kawiarni – jaką formę reklamy wybrać?

Decydując się na reklamę online, masz do wyboru kilka opcji, jeśli chodzi o sam sposób reklamowania się. Niezbędna będzie strona internetowa, ale taka, która będzie wirtualnym odzwierciedleniem Twojej prawdziwej kawiarni, a więc przyjemna, estetyczna i zawierająca wszystkie potrzebne odbiorcy informacje – menu, ceny, adres, numer telefonu umożliwiający dokonywanie rezerwacji. Pamiętaj, że już na tym etapie zapraszasz klienta, by zechciał skosztować oferowanej przez Ciebie kawy!

Jednym ze sposobów na promocję w sieci jest kampania Google Ads, która charakteryzuje się tym, że zwykle przynosi dość szybkie efekty.

W przypadku kampanii Google Ads możesz zdecydować się na tradycyjną kampanię w wyszukiwarce. Wówczas strona Twojej kawiarni może pojawiać się odbiorcom, którzy wpiszą takie hasła jak: kawiarnia Wrocław, dobra kawiarnia, kawiarnia rynek itp.

https://www.artefakt.pl/lp/kalkulator-korzysci-google-ads

Innym rozwiązaniem, jakie oferuje Google Ads, jest kampania GDN. Dzięki niej możesz zachęcać użytkowników sieci do odwiedzenia Twojego lokalu za pomocą banerów. Do przygotowania banerów możesz wykorzystać zdjęcia swoich bestsellerowych produktów oraz zamieścić hasło zachęcające do ich spróbowania, np.: „Chcesz napić się najlepszej kawy w mieście? Odwiedź nas jeszcze dzisiaj!”. Na banerach warto też umieścić lokalizację kawiarni.

Uwaga! Jeśli nie posługujesz się programami graficznymi na tyle sprawnie, by samodzielnie przygotować odpowiedni baner reklamowy, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Pamiętaj, że jeśli Twoje działania mają być skuteczne, to nie mogą być pochopne lub nieciekawe. A aspekt wizualny jest bardzo ważny przy pozyskiwaniu klientów.

Mając stronę internetową swojej kawiarni, możesz też zdecydować się na pozycjonowanie, czyli SEO. W odróżnieniu od kampanii Google Ads nie zapewnia aż tak szybkich rezultatów, jednak z drugiej strony efekty SEO są bardziej długotrwałe. Co to oznacza? Pozycjonowanie to długofalowe działania, zatem o osiągnięte wyniki należy regularnie dbać w celu utrzymania pozycji pod kątem zmieniających się algorytmów oraz wyszukiwania nowych szans. W przypadku kawiarni najlepszą opcją będzie pozycjonowanie lokalne, a więc na bazie fraz związanych z lokalizacją.

Warto pamiętać tutaj również o założeniu profilu Google Moja Firma, który zapewni widoczność Twojemu lokalowi również w Mapach Google, a także ułatwi odbiorcom dostęp do istotnych informacji na temat Twojej kawiarni, takich jak godziny otwarcia czy numer telefonu.

 

Social media kawiarni – ważny element istnienia w sieci

Zastanawiasz się, jakie działania z zakresu social mediów wprowadzić? Koniecznie załóż swojej kawiarni firmowe konta na FacebookuInstagramie. Dzięki nim zyskasz możliwość komunikowania się ze swoimi klientami, zwiększysz rozpoznawalność firmy, a także zdobędziesz szansę na skorzystanie z nowych form reklamy, co zwiększy Twoje zasięgi! Reklama na Facebooku i Instragramie pomaga zwiększyć świadomość o Twojej marce, zwłaszcza że teraz konta mają tam niemal wszyscy.

Facebook i Instagram warto, a nawet trzeba, wykorzystywać również do komunikowania się ze swoimi klientami. Pamiętaj o regularnym dodawaniu postów, informuj o godzinach otwarcia. Chwal się produktami, jakie można zakupić w Twojej kawiarni. Pokaż, jak klimatyczne i piękne są wnętrza Twojego lokalu. Informuj o promocjach, nowościach i po prostu bądź aktywny – odpowiadaj na komentarze i wiadomości, ale nie bój się też słów krytyki. Za pomocą Internetu zbuduj wokół swojej kawiarni społeczność ludzi, którzy kochają dobrą kawę i którzy być może zostaną Twoimi stałymi klientami. Komunikuj się z klasą i humorem i nie buduj sztucznego dystansu. Zamiast tego zachęcaj do interakcji, zostawiania opinii i reakcji pod postami.

Koniecznie używaj również hashtagów – szczególnie na Instagramie, gdzie mają one ogromne znaczenie i są pomocne w budowaniu zasięgów. Możesz również zachęcać swoich odbiorców do dodawania zdjęć ze swojego lokalu na Instastory, by potem udostępniać je na swoim profilu. To bardzo miły gest i wiele kawiarni lub restauracji wykorzystuje ten patent.

Nie zamykaj się również na obecność na TikToku. Publikacja reels, czyli popularnych rolek, które w zasadzie zdominowały już również Instagram, wcale nie jest taka trudna lub czasochłonna, jak mogłoby się wydawać! Z serwisu TikTok korzysta głównie młodzież, a jak powszechnie wiadomo, to właśnie ta grupa osób bywa niezwykle opiniotwórcza, jeśli chodzi o stwierdzenie, czy coś jest modne lub nie. Pozwól więc im się poznać. Na TikToku również możesz prowadzić kampanie reklamowe i podobnie jak na Facebooku zwiększać zainteresowanie swoim profilem, publikacjami czy po prostu budować rozpoznawalność swojej kawiarni.

Co jest też bardzo istotne – zadbaj o jakość publikowanych przez siebie zdjęć. Pamiętaj, że mają one zachęcać do odwiedzin Twojego lokalu. Rozmazane, źle wykadrowane fotografie nie będą zbyt dobrą reklamą. Warto również poświęcić trochę pracy na obróbkę publikowanych zdjęć w programach graficznych, tak by w galerii zdjęć fotografie wspólnie tworzyły spójną całość. To naprawdę się sprzedaje! Kawa działa na zmysły – wykorzystaj więc to, by zdobyć nowych klientów.

Kawiarnia w Internecie – pokaż się światu!

Dzięki temu, że Twoja kawiarnia będzie widoczna w sieci, możesz liczyć na lepsze wyniki sprzedażowe, większą rozpoznawalność na tle konkurencji oraz zyskanie stałych klientów.

Nie bagatelizuj swojej strony internetowej czy profilu na Facebooku. Zadbaj o to, by podawane tam informacje zawsze były aktualne, szczególnie menu, ceny, godziny otwarcia czy dane kontaktowe. Zadbaj o swoich klientów nie tylko wtedy, gdy w realnym świecie przekroczą próg Twojej kawiarni i złożą zamówienie, ale również w Internecie – tutaj również już w pewnym sensie stają się Twoimi gośćmi.

Nie bój się testowania nowych rozwiązań, ani też nie zniechęcaj się, gdy doświadczysz porażek. Cierpliwość i wytrwałość to dwie cechy, które mogą zapewnić Ci prawdziwy sukces.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt