Universal App Campaigns oraz TrueView for Action - Blog Artefakt

Mobile – first product, czyli innowacje w AdWords

16.09.2016 / SEM
Smartfon w rękach użytkowników

W środę w Kolonii w Niemczech odbyła się konferencja o nazwie DMEXO poświęcona gospodarce cyfrowej. Wśród wielu mówców nie mogło zabraknąć reprezentanta z Google. Sridhar Ramaswamy zaprezentował innowacyjne produkty, które mają zrewolucjonizować świat reklamy mobilnej. Są to pierwsze rozwiązania od amerykańskiego giganta, promujące mobile-first world.

 

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje

W mobilnym świecie większość interakcji zachodzących pomiędzy właścicielami domen a użytkownikami odbywa się za pomocą aplikacji, które ułatwiają docieranie do kluczowych informacji w znacznie krótszym czasie. Np. aplikacja AdWords ma już ponad 3 miliardy pobrań. Mając ten fakt na uwadze, Google przygotował nową generację uniwersalnych kampanii promujących aplikacje dostępną dla wszystkich reklamodawców. Zaktualizowane Universal App Campaigns za pośrednictwem wyszukiwarki, Google Play, serwisu YouTube czy innych portali pomogą dotrzeć do klientów, stanowiących ścisłą grupę docelową i tym samym przybliżyć internetowego przedsiębiorcę do realizacji celów biznesowych.

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje mają działać w czasie rzeczywistym poprzez zbieranie i analizowanie sygnałów pochodzących od internautów. Jeśli np. Google spostrzeże, że na blogach kulinarnych użytkownicy klikają w reklamę garnków, to taka reklama wyświetli się na stronach o podobnej tematyce. W ten sposób będzie istniała szansa dotarcia z materiałami promocyjnymi do osób, które zainteresują się zaprezentowaną ofertą.

Universal App Campaigns

https://adwords.googleblog.com/2016/09/Google-delivers-new-app-and-video-ad-innovations-for-the-mobile-first-world.html

 

Jednym z pierwszych testerów tej usługi AdWords była  firma Trivago. Dzięki aktualizacji Universal App Campaigns serwis dotarł do użytkowników, którzy byli bardziej skłonni do klikania na okazje i promocje związane z rezerwacją noclegu. Trivago pozyskało ok. 20% wartościowych klientów, których przekonało do skorzystania z oferowanych usług.

 

Reklamy TrueView w akcji

W Stanach Zjednoczonych 47% użytkowników przynajmniej raz w miesiącu korzysta z YouTube w celu podjęcia decyzji zakupowej. Google dostrzegło w tym zachowaniu konsumentów szansę na publikację reklam, które zaproponują produkty lub usługi odpowiadające określonym potrzebom. W związku z tym reklamodawcy będą mogli skorzystać z nowego typu kampanii o nazwie „TrueView for Action”.

Nowe TrueView pozwoli reklamodawcom na stworzenie reklam skłaniających do większego zaangażowania potencjalnych klientów. Podczas odtwarzania wideo pojawią się przyciski call- to-action umożliwiające podjęcie interakcji, np. Skomentuj, Kup teraz, Zapisz się na newsletter, Poznaj pełną ofertę.

TrueView for Action

https://adwords.googleblog.com/2016/09/Google-delivers-new-app-and-video-ad-innovations-for-the-mobile-first-world.html

TrueView for Action są dedykowane dla reklamodawców, którzy oferują produkty lub usługi należące do grupy towarów luksusowych, nabywanych przez konsumentów nie pod wpływem impulsu, ale wymagających przemyślenia. Widząc po raz pierwszy reklamę samochodu, klient nie kliknie przycisku Kup teraz, jednak z pewnością chętnie dowie się więcej na temat danego modelu, jego parametrów technicznych.

Czy zaangażowanie klientów dzięki reklamom TrueView for Action rzeczywiście będzie takie duże, jak zakłada Google? Na razie nowy typ kampanii czekają liczne testy, zanim zostanie ona udostępniona dla wszystkich reklamodawców. Amerykański gigant zapowiedział, że do końca roku będzie pracował nad rozwojem nowego produktu.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...