Koniec technologii Flash w Adwords - Blog Artefakt

Koniec technologii Flash w AdWords – przygotuj się na reklamy html5!

12.02.2016 / SEM
reklama mobilna google adwords

Google już nie raz zasłynął jako inicjator wielkich zmian. Tym razem koncern postanowił odciążyć urządzenia użytkowników i umożliwić szybsze przeglądanie treści. W związku z tym reklamy Flash odejdą w zapomnienie, a zastąpią je reklamy html5.

Reklama Flash dostępna do końca czerwca

Na oficjalnym profilu AdWords w Google+ opublikowana została informacja z terminami zakończenia wsparcia dla technologii Flash. I tak:

  • od 30 czerwca bieżącego roku reklamodawcy nie będą mogli przesyłać reklam Flash do usługi AdWords oraz DoubleClick
  • od 2 stycznia 2017 r. przestaną być wyświetlane banery Flash.

Google zamieściło poradnik, z którego dowiemy się, w jaki sposób reklama Flash może zostać przekonwertowana na banner html5. Warto już dzisiaj zainteresować się nową metodą tworzenia reklam, ponieważ użytkownicy korzystający z Google Chrom od niedawna mają domyślnie włączone ustawienie zwiększające prędkość ładowania stron. Szybsze wczytywanie treści jest osiągane poprzez wstrzymywanie niektórych wtyczek. Dotyczy to także reklam Flash.

html5

Baner html5 – jaka jest jego przewaga?

Google twierdzi, że na pierwszym miejscu zawsze stawia dobro użytkownika. Promowanie html5 także w tym przypadku stanowi odpowiedź na oczekiwania internautów. Po pierwsze nowe reklamy mają docierać do szerszego grona odbiorców, którzy korzystają z przeglądarki Chrome zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Po drugie aplikacje tworzone w technologii Flash spowalniają działanie przeglądarki, obciążają  procesor i w konsekwencji powodują większe zużycie baterii. A to zmusza nas do częstszego ładowania laptopa czy smartfona. Google powoli zamienia się w obrońcę natury – dzięki reklamom html5 zmniejszymy zużycie prądu i nasze rachunki za energię elektryczną 🙂

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...