Koniec technologii Flash w Adwords - Blog Artefakt

Koniec technologii Flash w AdWords – przygotuj się na reklamy html5!

/ SEM
reklama mobilna google adwords

Google już nie raz zasłynął jako inicjator wielkich zmian. Tym razem koncern postanowił odciążyć urządzenia użytkowników i umożliwić szybsze przeglądanie treści. W związku z tym reklamy Flash odejdą w zapomnienie, a zastąpią je reklamy html5.

Reklama Flash dostępna do końca czerwca

Na oficjalnym profilu AdWords w Google+ opublikowana została informacja z terminami zakończenia wsparcia dla technologii Flash. I tak:

  • od 30 czerwca bieżącego roku reklamodawcy nie będą mogli przesyłać reklam Flash do usługi AdWords oraz DoubleClick
  • od 2 stycznia 2017 r. przestaną być wyświetlane banery Flash.

Google zamieściło poradnik, z którego dowiemy się, w jaki sposób reklama Flash może zostać przekonwertowana na banner html5. Warto już dzisiaj zainteresować się nową metodą tworzenia reklam, ponieważ użytkownicy korzystający z Google Chrom od niedawna mają domyślnie włączone ustawienie zwiększające prędkość ładowania stron. Szybsze wczytywanie treści jest osiągane poprzez wstrzymywanie niektórych wtyczek. Dotyczy to także reklam Flash.

html5

Baner html5 – jaka jest jego przewaga?

Google twierdzi, że na pierwszym miejscu zawsze stawia dobro użytkownika. Promowanie html5 także w tym przypadku stanowi odpowiedź na oczekiwania internautów. Po pierwsze nowe reklamy mają docierać do szerszego grona odbiorców, którzy korzystają z przeglądarki Chrome zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Po drugie aplikacje tworzone w technologii Flash spowalniają działanie przeglądarki, obciążają  procesor i w konsekwencji powodują większe zużycie baterii. A to zmusza nas do częstszego ładowania laptopa czy smartfona. Google powoli zamienia się w obrońcę natury – dzięki reklamom html5 zmniejszymy zużycie prądu i nasze rachunki za energię elektryczną 🙂

 

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...