Kliknięcia z konwersją znikną z AdWords - Blog Artefakt

Kliknięcia z konwersją znikną z AdWords we wrześniu

/ SEM
Google Adwords

Kliknięcia z konwersją to jeden ze sposobów mierzenia efektywności tworzonych reklam AdWords. Metryka zadebiutowała w 2001 r, a w sierpniu bieżącego roku zostanie wycofana z panelu. Użytkownicy będą mogli natomiast korzystać ze wskaźnika konwersji, który od kilku lat był dostępny do analizowania skuteczności kampanii reklamowych.

 

Kliknięcia z konwersją a konwersje

Konwersje są bardziej elastycznym miernikiem, który można dostosować do charakteru prowadzonego biznesu. Możliwe jest doprecyzowanie, jakie działanie użytkownika chcemy analizować. Np. z pewnością będziemy chcieli zliczać wszystkie kliknięcia w reklamę, które doprowadziły do finalizacji transakcji zakupowej. Jednak niekoniecznie będzie interesowało nas każdorazowe wypełnienie formularza kontaktowego przez tego samego użytkownika. Wtedy wystarczy nam suma kliknięć unikalnych internautów.

 

Z kolei wskaźnik kliknięcia z konwersją mierzy kliknięcia, które doprowadziły do co najmniej jednej konwersji. Nie dowiemy się więc, czy klient sfinalizował jedną czy kilka transakcji zakupowych. Musi nam wystarczyć informacja, że reklama doprowadziła do konwersji.

 

Automatyczne zmiany w raportach

Osoby, które korzystają z miernika kliknięcia z konwersją jako danych stawki i nie zmienią ręcznie tego ustawienia, mogą się spodziewać, że 21 września automatycznie wskaźnik ten zostanie zastąpiony miernikiem konwersji. Każda strategia ustalania stawek docelowych CPA lub ulepszonego CPC będzie mierzona przez konwersje.

 

Konwersje w AdWords

W raportach wciąż będzie można przyjrzeć się kolumnom Kliknięcia z konwersją, Współczynnik konwersji po kliknięciu, a także Wartość kliknięcia z konwersją. Należy się jednak spodziewać, że te dane zostaną usunięte. Aby się zabezpieczyć przed ich utratą, dokonajmy ich eksportu, pobierając raporty na dysk.

 

Jak przejść na konwersje?

Google przygotowało także specjalne narzędzie dla osób, które dalej chciałyby korzystać ze wskaźnika kliknięcia z konwersją. Jego użycie spowoduje, że zostaną zmodyfikowane niektóre ustawienia, aby konwersje były zliczane podobnie jak kliknięcia z konwersją. Co musimy zrobić?

 

  1. Przejść do sekcji Narzędzia –> Konwersje.
  2. Kliknąć pole Kliknięcia z konwersją zostaną wycofane.
  3. Pojawi się ekran wyjaśniający, jak zmienią się Twoje dane po zmianie miernika. Aby zakończyć cały proces, należy nacisnąć przycisk Zatwierdź zmiany.

 

Już teraz warto ręcznie zmienić ustawienia w panelu AdWords i przejść na wskaźnik konwersje. Dzięki temu sprawdzimy, czy nasze dane uległy zmianie, a jeśli tak, to nauczymy się je interpretować. Nie warto czekać do 21 września na wycofanie wskaźnika kliknięcia z konwersją.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...