Karuzela reklam na YouTube - Blog Artefakt

Karuzela reklam na YouTube

/ SEM
Filmy na YouTube

Google już jakiś czas temu zauważyło ogromny potencjał reklamowy drzemiący w serwisie internetowym YouTube. Nic w tym dziwnego – portal liczy sobie ponad miliard użytkowników, czyli prawie jedną trzecią wszystkich eksploratorów internetu. Setki milionów godzin, które internauci spędzają dziennie na wyświetlaniu filmów, to świetny potencjał dla branży reklamowej.

 

Ekspansja reklamowa na portalu YouTube

Od 2015 roku Google eksperymentuje i wprowadza nowe funkcjonalności dla reklamodawców na portalu YouTube. W maju 2015 w pierwszej kolejności skupiono się na marce oraz sprzedawcach zainteresowanych promocją produktów za pomocą formatu TrueView for Shopping, a następnie za pomocą Shopping Ads on YouTube.

TrueView for Shopping to interaktywna struktura reklamy wideo, która wyświetla się po prawej stronie filmu reklamodawcy za pomocą kart produktowych wraz z ceną. Kliknięcie w wybraną kartę pozwala na dokonanie zakupów w witrynie reklamodawcy. Z kolei shopping Ads on YouTube to rozwijana zakładka „more info”, która może pojawić się  w dowolnym filmiku.  Po kliknięciu wyświetli się lista produktów wraz z cenami. Okazuje się, że obie funkcjonalności, które powstały rok temu, to nie koniec pomysłów w obszarze promocji marki i produktów na YouTube.

 

Tradycyjna karuzela dla Shopping Ads on YouTube

Obecnie Google testuje bardziej tradycyjną formę reklamy na YouTube, co zauważyli specjaliści z Danii. Zamiast kilku przewijanych reklam po prawej stronie playera poniżej filmiku Duńczykom z s360 ukazała się karuzela z czterema kartami produktowymi z możliwością skrolowania.

 

Karuzela YouTube

Źródło: http://searchengineland.com/google-shopping-ads-carousel-youtube-262662

 

Zespół s360 zaobserwował, że nie każdemu internaucie z Danii ukazała się ta forma reklamy, w związku z czym wyciągnięto wniosek o testowaniu funkcjonalności, a nie wprowadzeniu jej na stałe. Nie pozostaje nam nic innego, jak oczekiwać, czy nowa forma reklamy pojawi się także w Polsce.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...