Kalendarz marketera 2019 – przygotuj promocje na wyjątkowe dni w roku

/ EPR
kalendarz marketera 2019

Walentynki, Dzień Dziecka, Halloween to dziś jedne z wielu świąt, które marketingowcy mogą wykorzystać w skutecznej promocji, reklamie lub procesie budowania wizerunku marki. Internauci bardzo żywo reagują na zabawny, oparty na grze słów i dopasowany do charakteru firmy przekaz marketingowy, szczególnie jeśli wiąże się z rabatami i upustami. Na jakie wydarzenia warto się przygotować? Sprawdź nasz kalendarz marketera 2019 i wybierz święta, które będziesz obchodzić razem ze swoimi klientami!

Kalendarz marketingowca 2019

kalendarz marketera

Marzec:

  • 4.03 Dzień Walki z Prokrastynacją
  • 12.03  Światowy Dzień Drzemki w Pracy
  • 31.03. Światowy Dzień Backupu

Kwiecień:

  • 12.04. Dzień Czekolady
  • 25.04 Dzień Sekretarki
  • 27.04 Światowy Dzień Grafika

Maj:

  • 3.05 Dzień bez komputera
  • 06.05. Międzynarodowy Dzień Bez Diety
  • 28.05. Europejski Dzień Sąsiada

Czerwiec:

  • 02.06. Dzień Bez Krawata
  • 09.06 Dzień Przyjaciela

Lipiec:

  • 15.07 Dzień bez Telefonu Komórkowego
  • 17.07. Światowy Dzień Emoji

Sierpień:

  • 21.08 Światowy Dzień Optymisty
  • 31.08 Dzień Blogów

Wrzesień:

  • 8.09 Dzień Dobrych Wiadomości
  • 13.09 Dzień Programisty
  • 22.09 Światowy Dzień bez Samochodu
  • 29.09 Dzień Kawy

Październik:

  • 4.10 Światowy Dzień Uśmiechu
  • 16.10 Dzień Szefa
  • 24.10 Dzień Bez Maila

Listopad:

  • 09.11. Europejski Dzień Wynalazcy
  • 30.11 Dzień bez Zakupów

Grudzień:

  • 10.12 Dzień Bota
  • 16.12. Dzień Pokrywania Wszystkiego Czekoladą

Planer social media – jak wykorzystać ciekawe święta do promocji prowadzonej działalności?

Marketerzy najczęściej organizują obniżki cen i oferują drobne rabaty w dniu wybranego wydarzenia. Darmowa dostawa, wydłużenie okresu zwrotu produktów, kupony zniżkowe na kolejne zamówienie to gratisy, które mogą skutecznie zachęcić konsumentów do dokonywania konwersji. Pamiętajmy jednak o przejrzystym regulaminie promocji i jasnym komunikacie, jaki asortyment został objęty akcją rabatową.

dzień przyjaciela lajt mobile

Lajt Mobile z okazji Dzień Przyjaciela zorganizował akcję promocyjną skierowaną szczególnie do młodzieży chcącej pozostać w stałym kontakcie ze znajomymi.

Oprócz rabatów ciekawe święta pomagają także w nawiązaniu więzi z klientami. Szybkie porady, wskazówki lub możliwość wejścia w dyskusję z użytkownikami mogą także wzmocnić wizerunek marki. Przy okazji internauta może przypomnieć sobie o dokonaniu zakupów w naszym sklepie lub ponownym skorzystaniu z naszych usług.

dzień bez krawata wroclaw fashion outlet

Wroclaw Fashion Outlet doradza, jak elegancko ubrać się na Dzień bez krawata.

Zabawne wydarzenia to także okazja do stworzenia dowcipnego mema, który zapadnie w pamięci użytkowników. Warto zadbać o grę słów, ponieważ wzbudza ona pozytywne emocje. Jeśli nie masz pomysłu na wyrafinowany tekst, postaw na prostą informację i zwrócenie uwagi na kwestie ważne dla Twojego klienta.

światowy dzień backupu filttr

Filtr przypomina internautom, jak kiedyś przeprowadzało się backup danych.

Święta i wydarzenia z kalendarza marketera warto wykorzystać w procesie generowania konwersji oraz kształtowania dobrych relacji z klientami. Nie róbmy nic na ostatnią chwilę, ponieważ przemyślany, zabawny i dopasowany do grupy docelowej przekaz sprawdzi się najlepiej.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...