Udoskonalenia panelu Google Analytics - Blog Artefakt

Nadchodzą zmiany w interfejsie Google Analytics

/ Analityka
Google Analytics

Na co dzień korzystamy z Google Analytics. Analiza danych o ruchu i zachowaniach użytkowników umożliwia optymalizowanie konwersji w serwisach naszych klientów. Dostęp do panelu jest intuicyjny, a już niedługo ma nastąpić udoskonalenie interfejsu GA. Jakie nowości pojawią się w tym darmowym narzędziu analitycznym?

 

Rewolucja czy tylko ewolucja interfejsu Google Analytics?

Na oficjalnym blogu gigant z Kalifornii zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zostanie wdrożona seria ulepszeń w panelu Google Analytics. Zmodyfikowany interfejs GA ma usprawnić pracę z danymi. Czy jest to kolejna wielka rewolucja a może po prostu wygląd panelu ulegnie delikatnemu redesignowi? Zapowiadane zmiany to m.in.:

Uproszczona nawigacja

Po zalogowaniu do panelu ukaże się nowy wygląd zgodny ze standardem Google Material Design – zmienione zostaną ikony i ogólny styl panelu administracyjnego. Nie zobaczymy także górnego paska nawigacyjnego, a menu boczne będzie skalowalne, aby każdy użytkownik mógł dostosować główne okno do wielkości swojego monitora. Ikona skrótu do konta admina umieszczona zostanie na samum dole strony; ją także będzie można zwinąć, aby nie przeszkadzała nam podczas analizy danych.

Zmiany w GA

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

W lewym pasku pojawią się także wszystkie opcje związane z tworzeniem niestandardowych raportów, dostosowywaniem poszczególnych funkcjonalności, ustawieniem alertów i powiadomień.

Łatwe przełączanie widoków

W panelu zostanie także wprowadzony nowy przycisk na samej górze strony, który ma umożliwić szybszą zmianę analizowanej domeny lub widoku, który nas w danym momencie interesuje.

Google Analytics

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

Podobne rozwiązanie znajduje się już obecnie w panelu, więc być może nastąpią jedynie kosmetyczne zmiany, których nie zauważy większość użytkowników. Poniżej screen z obecnego interfejsu GA.

Wygląd panelu GA

Zaloguj się tam, gdzie zakończyłeś pracę

Narzędzie także zapamięta, gdzie byliśmy podczas ostatniego logowania. Przy kolejnym wpisaniu hasła zostaniemy przekierowani do sekcji, w której uprzednio zakończyliśmy pracę. Jest to pomocna opcja, jeśli przez kilka logowań zajmujemy się analizą tych samych danych.

Możliwość zmiany domyślnego zakresu dat

Obecnie po zalogowaniu do panelu i przejściu do statystyk pokazują nam się dane z domyślnego okresu 30 dni. Już niedługo będziemy mieli możliwość zmienić zakres domyślny na np. 7 dni. Wtedy od razu po wejściu w GA zobaczymy świeże i aktualne dane dotyczące analizowanej witryny.

Usunięcie niektórych opcji

Google decyduje się także na usunięcie kilku funkcjonalności. Na tej liście znajdą się m.in.:

  • Zdarzenia analizy automatycznej – zostaną zastąpione przez Google Analytics Assistant,
  • In-Page Analytics (Analytics w treści strony) – ta funkcjonalność także zniknie z GA; wciąż będzie można korzystać z wtyczki in-page analytics do przeglądarki Google Chrome.

Czy te zmiany faktycznie będą rewolucyjne i usprawnią pracę z panelem? Niektórym użytkownikom ułatwią poruszanie się po panelu, ponieważ pewne sekcje zostaną logicznie uporządkowane. Jednak mamy raczej do czynienia z kosmetycznym i delikatnym redesignem niż innowacją na dużą skalę.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...