Udoskonalenia panelu Google Analytics - Blog Artefakt

Nadchodzą zmiany w interfejsie Google Analytics

12.10.2016 / Analityka
Google Analytics

Na co dzień korzystamy z Google Analytics. Analiza danych o ruchu i zachowaniach użytkowników umożliwia optymalizowanie konwersji w serwisach naszych klientów. Dostęp do panelu jest intuicyjny, a już niedługo ma nastąpić udoskonalenie interfejsu GA. Jakie nowości pojawią się w tym darmowym narzędziu analitycznym?

 

Rewolucja czy tylko ewolucja interfejsu Google Analytics?

Na oficjalnym blogu gigant z Kalifornii zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zostanie wdrożona seria ulepszeń w panelu Google Analytics. Zmodyfikowany interfejs GA ma usprawnić pracę z danymi. Czy jest to kolejna wielka rewolucja a może po prostu wygląd panelu ulegnie delikatnemu redesignowi? Zapowiadane zmiany to m.in.:

Uproszczona nawigacja

Po zalogowaniu do panelu ukaże się nowy wygląd zgodny ze standardem Google Material Design – zmienione zostaną ikony i ogólny styl panelu administracyjnego. Nie zobaczymy także górnego paska nawigacyjnego, a menu boczne będzie skalowalne, aby każdy użytkownik mógł dostosować główne okno do wielkości swojego monitora. Ikona skrótu do konta admina umieszczona zostanie na samum dole strony; ją także będzie można zwinąć, aby nie przeszkadzała nam podczas analizy danych.

Zmiany w GA

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

W lewym pasku pojawią się także wszystkie opcje związane z tworzeniem niestandardowych raportów, dostosowywaniem poszczególnych funkcjonalności, ustawieniem alertów i powiadomień.

Łatwe przełączanie widoków

W panelu zostanie także wprowadzony nowy przycisk na samej górze strony, który ma umożliwić szybszą zmianę analizowanej domeny lub widoku, który nas w danym momencie interesuje.

Google Analytics

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

Podobne rozwiązanie znajduje się już obecnie w panelu, więc być może nastąpią jedynie kosmetyczne zmiany, których nie zauważy większość użytkowników. Poniżej screen z obecnego interfejsu GA.

Wygląd panelu GA

Zaloguj się tam, gdzie zakończyłeś pracę

Narzędzie także zapamięta, gdzie byliśmy podczas ostatniego logowania. Przy kolejnym wpisaniu hasła zostaniemy przekierowani do sekcji, w której uprzednio zakończyliśmy pracę. Jest to pomocna opcja, jeśli przez kilka logowań zajmujemy się analizą tych samych danych.

Możliwość zmiany domyślnego zakresu dat

Obecnie po zalogowaniu do panelu i przejściu do statystyk pokazują nam się dane z domyślnego okresu 30 dni. Już niedługo będziemy mieli możliwość zmienić zakres domyślny na np. 7 dni. Wtedy od razu po wejściu w GA zobaczymy świeże i aktualne dane dotyczące analizowanej witryny.

Usunięcie niektórych opcji

Google decyduje się także na usunięcie kilku funkcjonalności. Na tej liście znajdą się m.in.:

  • Zdarzenia analizy automatycznej – zostaną zastąpione przez Google Analytics Assistant,
  • In-Page Analytics (Analytics w treści strony) – ta funkcjonalność także zniknie z GA; wciąż będzie można korzystać z wtyczki in-page analytics do przeglądarki Google Chrome.

Czy te zmiany faktycznie będą rewolucyjne i usprawnią pracę z panelem? Niektórym użytkownikom ułatwią poruszanie się po panelu, ponieważ pewne sekcje zostaną logicznie uporządkowane. Jednak mamy raczej do czynienia z kosmetycznym i delikatnym redesignem niż innowacją na dużą skalę.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...