21.04.2015 | czas czytania: min | Aktualności | autor: Artefakt

Byliśmy na SEMCAMP IV 2014

Byliśmy na SEMCAMP IV 2014

Byliśmy na SEMCAMP IV 2014

24 kwietnia 2014 w Warszawie na Uczelni Łazarskiego odbył się jubileuszowy 15. SEMcamp.

SEMcamp to cykliczne spotkania specjalistów z branży SEM. Na kwietniowej konferencji tradycyjnie nie zabrakło tematów związanych z Google AdWords, SEO, analityką internetową oraz wskazówek dotyczących mierzenia rezultatów i optymalizacji kampanii reklamowych.

Pierwszy wystąpił jeden z organizatorów konferencji – Mariusz Gąsiewski z ittechnology.us.

Mariusz poruszył tematykę skutecznej promocji aplikacji mobilnych, które podbijają statystyki, jeśli weźmiemy pod uwagę czas przeznaczany na korzystanie z urządzeń mobilnych.

Skuteczna promocja aplikacji powinna być oparta o efektywne formaty, odpowiednie produkty, właściwą stronę docelową oraz optymalizację i analizę. Mariusz podkreślał, jak duże ma znaczenie korzystanie zarówno z tekstu jak i baneru w takich kampaniach, oraz jak duży wpływ ma m.in. dodanie przycisku „pobierz” w reklamach, odpowiedni opis aplikacji czy średnia z ocen w sklepach z aplikacjami.

Przemek Modrzewski z Marketinglab.pl, drugi z organizatorów, przybliżył tematykę remarketingu (RLSA). Zademonstrował jak w 4 etapach optymalizować konwersję z użytkowników powracających. 96% użytkowników po kliknięciu w reklamę nie wykonuje celu, dlatego tak ważne jest inwestowanie w „bank ciastek”, czyli optymalizacja utraconego koszyka. Przemek zwrócił uwagę na to, że często nie stać nas, aby przez cały czas być na pierwszej pozycji, zwłaszcza w branży o długim procesie decyzyjności. W takich sytuacjach zwiększanie konwersji z powracających użytkowników jest kluczowe.

Wystąpienie Pawła Matkowskiego z Google, dotyczyło Universal Analytics, którego launch nastąpił oficjalnie 2 kwietnia 2014, choć o temacie głośno było już od 2 lat.

Co ważne dla użytkowników, to dwuetapowa migracja, która rozpoczęła się już w listopadzie. W pierwszym etapie wszystkie konta w backendzie zostaną przeniesione na nowy skrypt UA. Drugi etap to aktualizacja kodów na stronie użytkowników, na którą mamy ok. 2 lat. Po tym okresie nastąpi zamknięcie starego Analyticsa.

Ciekawa część wystąpienia Pawła dotyczyła pomiaru i łączenia konwersji offline – online. Zaprezentowane zostało to na przykładzie klienta Tesco, dokonującego zakupów po zalogowaniu w sklepie internetowym, a następnie w supermarkecie. Warunkiem identyfikacji użytkownika było oczywiście posiadanie karty lojalnościowej. Universal Analytics daje nam możliwość dokładniejszego identyfikowania użytkownika i jego transakcji z różnych źródeł.

O „Efektywnych i efektownych kampaniach wideo na Youtube” opowiedział uczestnikom Mateusz Zyguła z TubeAd. Youtube jest miejscem, gdzie znaleźć można jednych z najbardziej wartościowych i zaangażowanych odbiorców, bo wbrew pozorom nie jest to jedynie kanał rozrywkowy dla nastolatków (jak nadal myśli spora część firm). Dobre praktyki, według Mateusza, to tworzenie ciekawych i inspirujących materiałów, najlepiej krótkich, które w ciągu 5 sekund zwrócą uwagę internauty (filmy z małą liczbą pełnych obejrzeń, przestają się wyświetlać). Jako przykłady Mateusz pokazał m.in. reklamę Google:

https://www.youtube.com/watch?v=gHGDN9-oFJE

oraz reklamę Fabryki Formy, która w ciekawy sposób umożliwiła promocję sieci klubów fitness:

https://www.youtube.com/watch?v=x0blwKbn7Jw

Gdy na scenie pojawił się Cezzy, nie zabrakło dobrego poczucia humoru, Matta Cuttsa i wina… Cezary przygotował 10 porad dla webmasterów na 2014. Każda porada rozpoczynała się od wypowiedzi Matta Cuttsa, a następnie opatrzona była komentarzem Cezarego.

Grzegorz Mogilewski argumentował istotność zasady Pareto w codziennych działaniach każdego SEMity. Jego doświadczenie wskazuje, że:

  • 20% klientów, generuje 80% dochodów
  • 80% czasu należy poświęcać na 20 % klientów

Zilustrował działanie tej zasady na przykładzie użytkowników serwisu foodbox.pl, w którym naprawdę niewielka liczba zarejestrowanych miłośników przepisów kulinarnych, wykazywała największą aktywność.

Z kolei Piotr Rudnicki – Analytical Lead z Google, na przykładzie sklepu SEMity, który stworzył na potrzeby konferencji, wprowadził uczestników SEMcampu w tajniki działania Google Tag Managera w połączeniu z Universal Analytics.

Oficjalna część SEMcampu zakończyła się wystąpieniem Maćka Lewińskiego. Temat jego prezentacji skupiony był wokół BlackHatu w analityce webowej. Maciek pokazał co i jak zaburza statystyki oraz jak się przed tym zabezpieczać. Uczulił także na zwracanie uwagi na wszelkie anomalia.

Organizatorzy i prelegenci w pełni stanęli na wysokości zadania. Tematy, poruszone na 15 SEMcampie były ciekawe i bardzo profesjonalnie zaprezentowane. Szkoda tylko, że tak mało czasu pozostało na pytania i dyskusję przeniesione na część mniej oficjalną, z której niektórzy przyjezdni niestety nie mogli skorzystać… 🙂

Zobacz wszystkie prezentacje z SEMcamp tutaj. (http://www.ittechnology.us/prezentacje-z-15-semcampu/).

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt