Branża usług fotograficznych cieszy się dużą popularnością, ponieważ lubimy uwieczniać ważne wydarzenia z naszego życia. A dobrej jakości fotografie potrafią utrwalić wspomnienia, stanowiąc często pamiątkę o największej wartości. Skoro klientów nie brakuje, to jak do nich dotrzeć i zdobyć zlecenia fotograficzne? Jedną ze skuteczniejszych form marketingu dla fotografa jest usługa pozycjonowania. Czym charakteryzuje się SEO usług fotograficznych? Prezentujemy najważniejsze wskazówki.
Słowa kluczowe – haczyk, na który łapiesz użytkownika
Jednym z pierwszych etapów pozycjonowania stron fotografów jest dobór odpowiednich słów kluczowych, czyli wyrażeń, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Nie odkryjemy Ameryki, gdy powiemy, że usługi fotograficzne należy promować na takie frazy jak:
- Fotograf + nazwa miejscowości (fotograf Wrocław 8 100 wyszukań),
- Fotografia ślubna + nazwa miejscowości (fotografia ślubna Wrocław 720 wyszukań),
- Fotograf ślubny + nazwa miejscowości (fotograf ślubny Wrocław 720 wyszukiwań),
- Sesja ciążowa + nazwa miejscowości (sesja ciążowa Wrocław 170 wyszukiwań),
- Sesje fotograficzne + nazwa miejscowości (sesje fotograficzne Wrocław 170 wyszukań),
- Fotograf na wesele + nazwa miejscowości (fotograf na wesele Wrocław 140 wyszukań)
Należy dobierać frazy związane ze specjalizacją fotograficzną i łączyć je z nazwami miast, na których terenie może zostać wykonana sesja fotograficzna. Dodatkowo warto także wpleść np. w treściach na blogu, poradnikach lub w sekcji FAQ długoogonowe zapytania:
- Ile kosztuje fotograf na wesele,
- Fotografia ślubna miasto cennik,
- Fotograf miasto cennik,
- Fotograf ślubny miasto opinie
- Artystyczna fotografia ślubna miasto,
- Fotografia ślubna miasto tanio,
- Dobry fotograf miasto,
- Tani fotograf miasto,
- Fotografia ślubna miasto tanio
i ich odmiany oraz podobne wyrażenia. Zanim jednak zamieścimy słowo kluczowe w tekście na stronie internetowej, zweryfikujmy, czy jest ono wyszukiwane przez użytkowników, np. korzystając z planera słów kluczowych Google.
Dojadę do każdego miasta Polski! Czyli local SEO dla fotografa
Fotografowie są mobilni, nie ograniczają działalności do określonego miasta i chętnie wykonają zdjęcia dla osób zamieszkujących niemal każdy region Polski. To jednak wymusza przyjęcie strategii pozycjonowania lokalnego na różne miejscowości, powiaty lub województwa. Niestety, pozycjonowanie usług fotograficznych na ogólne słowa kluczowe (bez lokalizacji, np. fotograf ślubny) cechuje się dużą konkurencyjnością, ponieważ trzeba pokonać nie tylko inne zakłady fotograficzne, ale i blogerów oraz serwisy o tematyce fotograficznej. W takim przypadku jedyne rozwiązanie stanowi SEO lokalne.
By z sukcesem pozycjonować się na różne lokalizacje, należy dla każdego regionu, miejscowości stworzyć dedykowaną podstronę – landing page. A na nich opublikować unikalne treści, by wpleść w nie słowa kluczowe. W ten sposób mamy szansę pozyskać klientów z poszczególnych zakątków Polski. Z kolei na stronę główną należy kierować te frazy z lokalizacją, w której znajduje się nasza działalność. Np. fotograf ze stolicy Dolnego Śląska będzie promował się przede wszystkim na słowa kluczowe zawierające Wrocław.