Buduj więź z klientami i wzbudzaj zainteresowanie
Buzz marketing
Narzędzia marketingu szeptanego warto stosować nie tylko ze względu na branding. Skutecznie wspomagają również pozycjonowanie i widoczność witryny w wyszukiwarkach. Liczne komentarze (np. na forach dyskusyjnych) przyczyniają się do zwiększania ruchu na stronie internetowej, a ten z kolei wpływa na konwersje i pozwala osiągać ustalone cele.
Umiejętne promowanie tematycznych wpisów lub komentarzy przekłada się także bezpośrednio na wzrost liczby zapytań ofertowych, a w efekcie poprawia sprzedaż produktów i usług. Klienci bardzo często rozpoczynają zakupy od przeczytania recenzji oraz ocen wystawionych przez internautów.
Buduj więź z klientami i wzbudzaj zainteresowanie
Zwiększ sprzedaż produktów lub usług
Bądź na bieżąco z aktualnymi trendami i poznawaj oczekiwania
Wspomagaj działania SEO i popraw widoczność firmy w wyszukiwarce Google
Co wyróżnia dobre agencje buzz marketingu?
Marketing szeptany i kampanie reklamowe to zupełnie inne narzędzia. Promocja firmy nie może przyjmować formy uciążliwej reklamy. Agencja marketingu szeptanego stosuje plotki, rekomendacje, dyskusje i komentarze w taki sposób, aby nie przywodziły na myśl spamu, czyli np. niechcianych wiadomości albo kryptoreklamy. Komunikacja w różnych kanałach internetowych musi być spontaniczna, wyważona i przede wszystkim wiarygodna.
Przed rozpoczęciem kampanii dokładnie analizujemy dotychczasową obecność marki i produktów klienta w sieci, a następnie pomagamy ustalić mierzalny cel. Wskazujemy mocne i słabe strony, a także elementy komunikacji, na które należy położyć nacisk. Sugerujemy fora, rankingi i portale, na których warto realizować buzz marketing. Do działania przystępujemy po akceptacji założeń strategicznych przez klienta. Ze względu na fakt, że tworzymy indywidualne oferty na marketing szeptany, cennik na te usługi nie jest dostępny online.
Wiemy, że dobry research to podstawa. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci zawsze znaleźli się w centrum aktualnych wydarzeń. Monitorujemy media społecznościowe, używając do tego wyspecjalizowanych narzędzi. Umożliwia to szybką reakcję w temacie istotnym dla produktu bądź marki, a także pozwala wychwycić publikacje dotyczące konkretnych słów kluczowych.
Coraz więcej osób dzieli się doświadczeniami w Internecie. Powszechne stają się recenzje odwiedzonych restauracji, opinie o hotelach, polecenia używanych produktów albo bezpośrednie zapytania ofertowe pojawiające się w komentarzach firm. Każda taka informacja ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Warto więc angażować się w marketing rekomendacji – prowadzić dyskusje z odbiorcami i inspirować ich do rozmów na tematy związane z marką.
Komunikacja w ramach buzz marketingu to w dużej mierze marketing szeptany na forach internetowych, a także w komentarzach na blogach i w serwisach społecznościowych, gdzie użytkownicy chętnie czytają i dzielą się rekomendacjami na temat marek, produktów lub usług. Pośród efektywnych działań można też wyróżnić takie formy, jak testy konsumenckie i współpraca z liderami opinii.
Buzz marketing powinien być prowadzony w różnych miejscach w Internecie!
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
Facebook, Youtube, Pinterest, a w ostatnim czasie nawet Instagram to platformy, na których użytkownicy coraz częściej wymieniają się opiniami dotyczącymi zakupionych towarów lub usług, z których korzystali. Dzięki popularnym portalom mogą również pozyskiwać informacje bezpośrednio od marek i firm.
FORA DYSKUSYJNE
Internetowe fora dyskusyjne to źródło niezliczonych opinii internautów na rozmaite tematy. Można tam znaleźć fachowe wskazówki, nierzadko od samych ekspertów. Struktura serwisów umożliwia sprawne zakładanie nowych wątków, aby szybko uzyskać odpowiedzi na nurtujące użytkownika pytania. Z podobną łatwością użytkownicy mogą też komentować istniejące zapytania.
BLOGOSFERA
Coraz więcej firm podejmuje współpracę z blogerami czyli liderami opinii, którzy otrzymują produkty do testów, a następnie publikują obiektywne opinie, tym samym zachęcając czytelników do udziału w aktywnych dyskusjach. Na podobnych zasadach działają również vlogerzy prowadzący popularne kanały na YouTube. Ich udział w marketingu szeptanym pomaga zaktywizować następne grupy użytkowników.
KOMENTARZE POD ARTYKUŁAMI
W artykułach publikowanych na portalach informacyjnych często pojawiają się wzmianki na temat marek, a pod nimi – liczne komentarze anonimowych internautów. Pozytywne lub negatywne opinie wpływają nie tylko na decyzję zakupową użytkowników, ale także na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa.
Powyższe zasady to część listy przygotowanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej, IAB Polska. Zbiór dobrych praktyk podpowiada, jak etycznie korzystać z dostępnych form marketingu szeptanego. W spisie znalazły się też inne wskazówki, m.in. dotyczące konieczności ochrony dzieci. Przestrzeganie dobrych praktyk buzz marketingu nie pozostawi internautom żadnych wątpliwości co do motywów realizowanej komunikacji.
Prowadząc marketing szeptany, agencja Artefakt realizuje całościową kampanię marketingową, która zwiększa widoczność marki w sieci oraz dba o jej wizerunek. Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji i narzędzi dostępnych w Internecie pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy konsumentów, co przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży.